نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی

پنج شاخص انقلابیگری از منظر امام خامنه ای

عکس خبري -پنج شاخص انقلابيگري از منظر امام خامنه اي

روحیه انقلابی نه تنها دردسر زا نبوده بلكه دردسرهای مهم و مشكل سازی را از سر ملت ایران برداشته كه اگر در این مقاطع به حرف اصلاح طلبان و بعضی جریانهای فاقد بصیرت یا مرعوب غرب عمل می كردند و تن به خواسته های غرب می دادیم و تابع خواست آنها می شدیم معلو م نبود امروز چه سرنوشتی داشتیم .

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان محترم مجلس روی انقلابی بودن نمایندگان این دوره از مجلس که منجر به تشکیل مجلس انقلابی شده است تاکید کرده و نقد بعضی گروهها ی سیاسی تندرو و نامعتدل را نسبت به عدم امکان تخصیص انقلابی گری به مجلس یازدهم را هم در این جلسه و هم در دیدار با دانشجویان نپذیرفتند و تاکید کردند که جوانان مجلس یازدهم نوعا همان کسانی اند که قبلا با روحیه انقلابی در محیط های دانشجویی موضع می گرفته اند و شعار های انتخاباتی شان نیز که مورد حمایت مردم قرار گرفته شعارهای انقلابی بوده است .

معظم له در طی سالهای گذشته نسبت به تبیین شاخصهای انقلابی گری و ضرورت حفظ این شاخصها در نیروهای انقلاب ؛ تاکید و تبیین داشته اند و لذا پنج شاخص را برای این افراد ذکر نموده اند:

1- شاخص اوّل، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب؛ وعدم بی ثباتی عقیدتی وعملگرائی افراطی و هر روزی به یک طرفی رفتن و تنازل از مبانی بخاطر فشار و سختی مسیر یا توطئه های دشمن .

2- شاخص دوّم، هدف ‌گیری آرمانهای انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آنها یعنی نا امید نشدن از دستیابی به اهداف و آرمانها و منصرف نشدن از اهداف میانی و نهایی انقلاب.

3- شاخص سوّم، پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی که مهم‌تر از همه است و استقلال امنیّتی؛ یعنی فریب دشمن را نخوردن و سبک زندگی اسلامی را انتخاب کردن و در هاضمه اقتصاد جهانی هضم نشدن .

4- شاخص چهارم، حسّاسیّت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه‌ی دشمن و عدم تبعیّت از او، که البتّه باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید و از تبعیّت دشمن سر باز زد - که قرآن این عدم تبعیّت را «جهاد کبیر» نام نهاده است.

5- شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی که این بسیار مهم است.

این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشته باشد، قطعاً انقلابی است؛ حالا درجات انقلابی بودن ، مختلف است.14/03/1395


ضرورت انقلابی ماندن

 عمر یک انقلاب به مردمش و به آرمانشان بستگی دارد. مردمی که دغدغه مندی اول انقلاب خود را حفظ کرده باشند و روحیه انقلابی گری را در صندوقچه های جواهرات محفوظ نگه دارند.

انقلاب ها خیلی پر سر و صدا شروع می شوند اما بی سر و صدا به پایان می رسند. یعنی وقتی انقلاب شروع می شود همه می فهمند اما وقتی می میرد کمتر کسی می فهمد. این وقتی است که در درون حاکمیت انقلاب شعارهای خود انقلاب یعنی حکومت دینی به مسخره گرفته شود و به آن عمل نشود. وظیفه انسان های صالح در چنین شرایطی این است که اگر می توانند نگذارند انقلاب خاتمه پیدا کند.

کشور ما نمونه یک کشور اسلامی پیش از ظهور امام عصر(عج) می باشد و به همین جهت باید روز به روز بیشتر به حکومت احسن آن زمان نزدیک شویم.

لذا به دلایل زیرضرورت دارد جامعه و مسئولان روحیه انقلابی خود را حفظ کنند:

· تحقق کامل اهداف انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی درگرو حفظ روحیه انقلابی جامعه است.

· زنده نگه داشتن شعارهای انقلاب بدون وجود نیروهای انقلابی میسر نیست.

· انقلاب برای رسیدن به اهدافش مستمرا با دشمن در حال جنگ ؛ سیاسی،نظامی ، سایبری ، فرهنگی، شناختی وجنگ ترکیبی و اقتصادی است.

· هنوز در فرایند انقلاب اسلامی گام اول را برداشته ایم و جامعه سازی و دولت سازی اسلامی را درگام دوم درپیش داریم که باید با همان روحیه انقلابی آنرا محقق کنیم .

· تحقق اهداف و شکل گیری فرایندهای آن بدون داشتن نیروهای دارای روحیه انقلابی میسر نیست .

· عناصر محافظه کار و لیبرال و سازشکار و نفوذی و مدیران فاقد انگیزه ی عمیق دینی و اسلامی درجامعه تحقق فرایند انقلاب را به تاخیر انداخته و بعضا موجب انحراف آن از مسیر اصلی می شوند.

· این روحیه انقلابی باید در قوای سه گانه ؛ حوزه های علمیه ؛ ائمه جمعه و جماعات ؛ مجلس خبرگان ؛ منتخبین مردم در مجلس و دولت و شوراهای شهر و آحاد جامعه ونخبه گان و مدیران وجود داشته و حفظ و تقویت شود.


امام و رهبری؛ انقلابی بودند و ماندند

با بررسی رفتار و کنش امامین انقلاب در طول دوران رهبری و ولایتشان در انقلاب اسلامی شاهد چند ویژگی انقلابی در آنها بوده ایم :

1- مبارزه و ظلم ستیزی

2- شجاعت و شهامت درحرکت و مبارزه

3- تکلیف گرایی و احساس مسئولیت

4- صراحت و قاطعیت و عدم محافظه کاری

5- عقلانیت و حکمت و دوراندیشی درعمل

6- در برابرتوطئه ی سیاسی بین المللی ایستادند

7- از تمامیت انقلاب در برابر توطئه گران جهانی دفاع کردند

8- دشمن را در عرصه های گوناگون وادار به عقب نشینی کرده اند

9- توطئه های دشمنان انقلاب را نقش برآب کرده اند.

10- از اصول و اهداف انقلاب دفاع و دست برنداشته اند .

*چگونه انقلابی بودن دردسر ها را کم کرده است ؟

رهبر بزرگوار انقلاب فرمودند انقلابی گری درد سر ایجاد نمی کند بلکه درد سرها را کم می کند چند نمونه را ذیلا از نقش دردسر زدای روحیه انقلابی برمی شماریم:

· درهنگام پذیرش و اجرای قطعنامه 598 اگر روحیه انقلابی امام و رهبری نبود صدام به عنوان متجاوز اعلام نمی شد.

· درحمله صدام به کویت اگر موضع انقلابی رهبری نبود ایران در ائتلاف آمریکا علیه عراق وارد و درجنایات آمریکا علیه مردم بی گناه عراق سهیم می شد.

· درحادثه 11 سپتامبر و برجهای دوقلوی آمریکا از موضع انقلابی هم آمریکا را محکوم کردند و هم تروریسم را.

· درحمله آمریکا و متحدانش به افغانستان به بهانه مقابله با تروریسم از موضع انقلابی گفتند در هیچ ائتلافی به رهبری آمریکا شرکت نمی کنند چون آمریکا در مبارزه با تروریسم دروغ گوست.

· درتوطئه ماجرای میکنوس در آلمان و محکوم کردن مسئولان ایران به توطئه ترور مخالفین نظام در آلمان و فراخوان سفرای اروپا از ایران . رهبر با موضع انقلابی ضمن تبیین و روشنگری نسبت به این توطئه ؛ احکام قضائی آلمان را بی اعتبار و تصمیمات اتحادیه اروپا را وقیحانه و سفیر آلمان را به ایران راه ندادند تا اروپائی ها مجبور به عذرخواهی شدند.

· در موضوع توطئه مجلس ششم واستعفای جمعی 108 نفر از نمایندگان در اعتراض به شورای نگهبان بخاطر رد صلاحیت نمایندگان متحصن برای دوره هفتم و حمایت و دخالت اتحادیه اروپا، رهبری با اتخاذ موضع انقلابی دخالت اتحادیه اروپا در مسائل داخلی ایران را شدیدا محکوم و تهدید به تودهنی خوردن از ایران کردند.

· رهبر معظم انقلاب همانند امام راحل تنها راه نجات ملت فلسطین را نابودی رژیم صهیونیستی دانسته و با صراحت اعلام کردند که ما از ملت فلسطین دفاع می کنیم و به آنها کمک می کنیم و از هرکس به آنها کمک کند نیز حمایت می کنیم و شمارش معکوس نابودی اسرائیل غاصب را شروع کرده اند. .

· درموضوع هسته ای از سر گیری غنی سازی اورانیوم و شکستن تعلیق مرکز ucf اصفهان و لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی ؛ علی رغم مواضع انفعالی دولت اصلاحات ناشی از موضع انقلابی رهبری درقبال بدعهدی های آمریکا و اروپا بود .

· مدیریت رهبری و مهار فتنه های 18 تیر 78 و فتنه براندازی سال 88 با رمز تقلب و دیگر فتنه ها ناشی از مواضع انقلابی ایشان بود که اجازه ندادند عوامل مزدور داخلی و حامیان خارجی شان براندازی نرم و انقلاب رنگین را مثل کشور های آسیای میانه در ایران اجرا کنند.

· ایستادگی انقلابی رهبری در مقابل تکرار انتخاب هاشمی و احمدی نژاد بعد از دو دوره و صراحت بخرج دادن در ابراز مخالفت به آنها ؛اقدام انقلابی و دور اندیشانه ای بود که بعدها ملت متوجه ضرورت آن شدند .

این نمونه ها نشان می دهد که روحیه انقلابی نه تنها دردسر زا نبوده بلکه دردسرهای مهم و مشکل سازی را از سر ملت ایران برداشته که اگر در این مقاطع به حرف اصلاح طلبان و بعضی جریانهای فاقد بصیرت یا مرعوب غرب عمل می کردند و تن به خواسته های غرب می دادیم و تابع خواست آنها می شدیم معلو م نبود امروز چه سرنوشتی داشتیم .

اینک به برکت آن مواضع انقلابی امام و رهبری ملت ایران در اوج عزت و کرامت و استقلال ، سربلند و با اقتدار مسیر رشد و پیشرفت خود را علی رغم همه چالشها و مشکلات دست ساز دشمن و ناکارآمدان داخلی به سرعت طی می کند .

۱۴۰۱/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...