نسخه چاپی

برخی ملی پوشان پا پس كشیدند؛ این اصلا خوب نیست!/ در تیم كی روش خیال هیچ بازیكنی راحت نبود/ طارمی و سردار برای گرفتن توپ گرفتن به در و دیوار می زدند

عکس خبري -برخي ملي پوشان پا پس کشيدند؛ اين اصلا خوب نيست!/ در تيم کي روش خيال هيچ بازيکني راحت نبود/ طارمي و سردار براي گرفتن توپ گرفتن به در و ديوار مي زدند

بازیكن اسبق تیم ملی گفت: متاسفانه در شكل كلی بازی تیم ملی هارمونی و هماهنگی خاصی را شاهد نبودیم كه این می تواند به دلیل نداشتن بازی تداركاتی كافی باشد.

به گزارش نما، بهتاش فریبا، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و الجزایر اظهارداشت: بازی‌های تدارکاتی معمولاً بازی آزمون خطاست. استفاده کردن از بازیکنان در پست های غیر تخصصی فقط در دیدارهای تدارکاتی ممکن است. به شرط آنکه سرمربی تیم به خواسته ای که از این تفکر دنبالش بوده دست پیدا کند.

وی افزود: ما در نیمه اول نورافکن را در دفاع وسط دیدیم که اصلاً بازی خوبی را از خودش ارائه نکرد اما در نیمه دوم به دفاع چپ رفت و گرچه یک پاس اشتباه داد که منجر به گل الجزایر شد ولی به مراتب بهتر بازی کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: نکته دیگر حضور احسان حاج صفی بعد از مدتها در دفاع چپ بود این در حالی است که او در تیم باشگاهی اش در هافبک وسط بازی میکند. در نبود کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده هم حضور سید مجید حسینی در دفاع میانی بد بود، ولی به طور کلی تیم ملی ما برنامه خاصی در این بازی نداشت.

فریبا خاطرنشان کرد: هر دو فوروارد ما در جلو یعنی سردار و طارمی و به ویژه طارمی برای دریافت توپ له‌له می زدند اما متاسفانه بازیساز آنچنانی نداشتیم که توپ ها را به فوروارد ها برساند. نوراللهی قرار بود در این پوزیشن کار کند و تلاشش را هم کرد ولی موفق نبود. ما مهره ای در خط هافبک مان نداشتیم که مهاجمان را تغذیه کند. این قبیل هارمونی و هماهنگی ها در بازی های درون تیمی هرگز به دست نمی آید. روش رسیدن به این هماهنگی برگزاری بازی‌های تدارکاتی است اما متاسفانه در حالی که ژاپن مقابل برزیل بازی می کند و کره با شیلی دیدار کرده ما شرایط مناسبی برای برگزاری بازی دوستانه نداریم و باید سریغتر برای بازی های بعدی برنامه ریزی کنیم.

برخی ملی پوشان پا پس کشیدند؛ این اصلا خوب نیست!/ در تیم کی روش خیال هیچ بازیکنی راحت نبود/ طارمی و سردار برای گرفتن توپ گرفتن به در و دیوار می زدند

فریبا در این باره که گفته می‌شود بازیکنان تیم ملی خیلی از اسکوچیچ حساب نمی برند توضیح داد: شرایط سرمربیان با یکدیگر فرق می کند. برخی اوقات بازیکنی اینقدر با سرمربی اش دوست است که بخاطرش هرکاری می کند و گاهی هم بازیکن برایش فرقی نمی‌کند که با چه شرایطی در تیم ملی بازی کند، چون حس می‌کند که همیشه فیکس است. نمی خواهم از مربی خاصی در این باره اسم ببرم اما شرایط تیم ملی ما نشان می‌دهد که این استرس بابت نگرانی از فیکس بودن در بین بازیکنان ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: جدا از ایرادهایی که در بازی تیم ملی دیدیم باید به این نکته اشاره کنیم که با یک بازی نمی‌توان درباره عملکرد تیم ایران نتیجه گیری کرد. شاید اگر ایران سه بر صفر الجزایر را شکست داده بود هم من این صحبت را می‌کردم. چون ممکن بود تصور شود چون الجزایر را سه بر صفر بردیم حالا انگلیس را هم می توانیم شکست بدهیم که این تفکر غلط است.

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان افزود: آنچه از تیم ملی مشخص شد این بود که این تیم به لحاظ روحی و بدنی آماده نیست، به ویژه به لحاظ روحی. در بازی با الجزایر بارها دیدیم که بازیکنان پاپس می‌کشیدند. من که فوتبال بازی کرده‌ام با نگاه به بازیکن می فهمم که کدام بازیکن وقتی مقابل حریف قرار می گیرد دندان هایش را روی هم فشار می دهد و می رود تا توپ را بگیرد، اما بازیکنی که پایش را می کشد را هم خوب تشخیص می دهم. در این تیم ملی برخی بازیکنان پا پس می کشیدند و این اصلا برای تیم ملی خوب نیست.

وی یادآور شد: در دوران سرمربیگری کی‌روش با اینکه ترکیب اصلی اغلب اوقات مشخص بود اما باز هم کسی مطمئن نبود که فیکس بازی می‌کند. به همین خاطر همه با قدرت بازی می کردند. اما ما در تیم اسکوچیچ آن انگیزه را نمی بینیم. بازیکن برای فیکس بودن باید جان بدهد البته شاید اگر تیم ملی مقابل برزیل، آرژانتین، آلمان و هلند بازی کنیم شرایط خیلی فرق کند اما در هر صورت این قبیل بازی های تدارکاتی برای آزمون و خطا است. فکر می‌کنم دیگر اسکوچیچ این ریسک را نخواهد کرد که بازیکنان را در پست های غیر تخصصی بازی بدهد.


کارشناس فوتبال کشورمان در این باره که حسن روشن پیشنهاد کرده تیم منتخبی از تیم های لیگ برتری را به مصاف تیم ملی کشورمان بفرستیم توضیح داد: در تایید صحبت های آقای روشن یادآور می شوم زمانی که ما برای جام جهانی (۱۹۷۸ آرژانتین) آماده می‌شدیم تیم ب کشورمان تشکیل شده بود که من هم جز آنها بودم. ما ۵ یا ۶ بازی مقابل تیم اصلی انجام دادیم و هرگز به تیم ملی نباختیم. یا مساوی می کردیم یا می‌بردیم.

وی افزود: تازه‌ این در شرایطی بود که گاهی اوقات آقای مهاجرانی برای انتقال دستورات فنی بازی را متوقف می کرد و مانع انجام بازی ما می شد. این به خاطر انگیزه زیاد ما بود که تیم اصلی را به شدت تحت فشار می گذاشتیم. من هم معتقدم تشکیل تیم منتخب از لیگ برتر متشکل از بازیکنان جوان و با انگیزه می تواند تیم ملی اصلی را به خوبی تحت فشار قرار دهد.
منبع: روزنامه خبر ورزشی

۱۴۰۱/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...