نسخه چاپی

وضعیت مبهم بازار سهام آمریكا و توقف معاملات

عکس خبري -وضعيت مبهم بازار سهام آمريکا و توقف معاملات

وضعیت ابهام برانگیز موجود در بازارهای سهام آمریكا موجب شده تا سرمایه گذاران دست از داد و ستد بكشند.

به گزارش نما، وضعیت ابهام برانگیز موجود در بازارهای سهام آمریکا که ناشی از نامشخص بودن سود اوراق بهادار، قیمت روزافزون نفت و سیاست‌های بانک مرکزی این کشور برای مقابله با تورم بی سابقه است، موجب شده سرمایه گذاران دست از داد و ستد بکشند و منتظر بهبود اوضاع سهام شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرمایه گذاران بازار بورس در آمریکا به خاطر نامشخص بودن سود اوراق قرضه‏، افزایش روزافزون قیمت نفت و سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی این کشور که در واکنش به تورم بی سابقه در چهار دهه گذشته اتخاذ شده است قادر به ارزیابی ارزش سهام نیستند و با وجود فرصت پیش آمده در پی کاهش ارزش برخی بسته‌های سهام، تصمیم گرفته اند تا بهبود اوضاع غبارآلود بازار از هر گونه داد و ستد خودداری کنند.

اکنون ارزش سهام در بازار بورس آمریکا نسبت به آغاز سال جاری میلادی کاهش یافته و این کاهش به خصوص بعد از افت ۲۳ درصدی ارزش سهام «اس اند پی» نسبت به مدت مشابه سال قبل رخ داده است. اما سرمایه گذاران احتمال می‌دهند ارزش سهام شاخص اس اند پی باز هم پایین بیاید.

سمیر سمانا، کارشناس ارشد راهبرد بازار سهام جهانی در مؤسسه سرمایه گذاری ولز فارگو گفت: ”تا وقتی دید سرمایه گذاران وضوح لازم را درباره چشم انداز نرخ‌ها و احتمال سودآوری سهام پیدا نکند ارزش واقعی سهام مشخص نخواهد شد. “

این مؤسسه اخیراً به مشتریان خود توصیه کرد از مخاطرات سهام گذاری احتراز کنند و پول‌های خود را بیشتر به سمت بخش‌های درآمدی ثابت ببرند.

در پی تصمیم بانک مرکزی آمریکا به افزایش بی سابقه نرخ سود، ارزش سهام «اس اند پی» در هفته جاری میلادی به پایین‌ترین رقم خود از اواخر سال ۲۰۲۰ رسید.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...