نسخه چاپی

برومند: به اسكوچیچ چه دادیم كه از او انتظار داشته باشیم/ تغییر دادن سرمربی تیم ملی درست نیست

عکس خبري -برومند: به اسکوچيچ چه داديم که از او انتظار داشته باشيم/ تغيير دادن سرمربي تيم ملي درست نيست

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: مگر چه ابزاری در اختیار اسكوچیچ قرار دادیم كه از او انتظار داشته باشیم.

به گزارش نما، پرویز برومند، در مورد مباحث مطرح شده نسبت به ادامه همکاری دراگان اسکوچیچ با تیم ملی کشورمان در شرایطی که فدراسیون فوتبال برای تامین امکانات و برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی عملکرد خوبی نداشته است، اظهار داشت: در این مورد جامع صحبت می‌کنم. باید دید تیم ملی در کشور ما چه اهمیتی دارد که بخواهیم در مورد اسکوچیچ صحبت کنیم. چه ابزاری را برای اسکوچیچ فراهم کردند تا از او انتظار خاصی داشته باشند. متاسفانه در مملکت ما نسبت به تیم ملی بی‌تفاوتی و بی‌اهمیتی رخ می‌دهد که این موضوع جای نگرانی و تاسف برای آینده فوتبال کشورمان دارد.

وی افزود: امروز شنیدم در جام جهانی ۲۰۲۶ سهمیه آسیا ۸ تیم شده است. دیگر صعود به این رقابت‌ها اهمیت خاصی ندارد بلکه مهم نتیجه‌گیری در آن است. به جز بازیکن، چه ابزاری را در اختیار اسکوچیچ قرار داده‌ایم که بخواهیم از او انتظار داشته باشیم. اصلا از وی چه انتظاری می‌توان داشت؟ این مربی فقط انتظار دارد بازیکنان در اختیارش باشند تا بتواند اردوی خوبی را در بهترین شرایط آب و هوایی در یکی از کشورهای اروپایی برگزار کند. در این مورد چه کاری برای وی انجام دادیم؟ آیا انتظاراتش را برآورده کردیم.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: در جام جهانی ۹۸ عضوی از تیم ملی بودم. از آن مسابقات یک تجربه خیلی سنگین داریم که هیچ وقت از یادم نمی‌رود. فدراسیون فوتبال در بدترین شرایط تومیسلاو ایویچ را تغییر داد. در شرایطی که تیم ملی با هدایت این مربی می‌توانست به مراحل بالاتر و حتی مرحله سوم جام جهانی صعود کند، اما در یک تصمیم اشتباه در بدترین وضعیت ایویچ را تغییر دادیم و در نهایت هیچ اتفاق خاصی برای تیم ملی نیفتاد. با تمام شایستگی که داشتیم، نتوانستیم از مرحله گروهی جام جهانی هم بالا بیاییم.
برومند ادامه داد: البته از لحاظ فنی اسکوچیچ را با ایویچ مقایسه نمی‌کنم، زیرا اگر ایویچ از صد در صد ۸۰ باشد، اسکوچیچ ۲۰ هم نیست. شرایط فعلی تیم ملی و بازیکنانش مرا به نوعی به یاد جام جهانی ۹۸ می‌اندازد. تیم بسیار خوب و باکیفیتی داریم اما با وجود شایسته بودن با توجه به شرایطی که برای تیم ملی رقم خورده است، خیلی سخت است از مرحله گروهی بالا بیاییم.

وی در مورد اینکه با این تفاسیر آیا در مقطع فعلی مخالف جدایی اسکوچیچ از تیم ملی است، توضیح داد: درست نیست در شرایط فعلی این مربی را تغییر داد و این کار به هیچ وجه مقدور نیست مگر آنکه از یک مربی ایرانی خیلی خوب به جای وی استفاده کنیم. به نظر من مربی خارجی خوب برای فوتبال پایه کشورمان کارآمد است. باید قرارداد بلندمدتی با وی ببندیم تا با تیم‌های پایه ما کار کند، مانند اقدامی که ژاپنی‌ها در جام جهانی ۱۹۹۸ انجام دادند و این حرکت سبب شد فوتبال این کشور از این رو به آن رو شود.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص شانس تیم ملی برای صعود از مرحله گروهی با وضعیت فعلی پاسخ داد: فیفادی خرداد را از دست دادیم اما به عنوان دروازه‌بان سابق تیم ملی که سرباز این کشور بودم، افتخار داشتم پرچم تیم ملی را بالا نگه دارم و به این تیم و کشورم خدمت کردم خواهش می کنم برای فیفادی بعدی به فکر باشند تا بتوانیم بازی‌های خوبی برگزار کنیم. هرچند الان هم دیر شده است و باید از روزی که به جام جهانی صعود کردیم، به فکر برنامه‌ریزی جهت حضور قدرتمند در این رقابت‌ها بودیم اما امیدوارم به شکلی عمل کنند که دیگر فیفادی پیش رو را از دست ندهیم.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...