نسخه چاپی

رسوایی دیگر برای ارتش صهیونیست

در پی یافته‌های موجود از گزارش 294 صفحه‌ای مدیر امور مالی دولتی رژیم صهیونیستی درباره اختلافات شخصی میان مقام‌های ارشد وزارت جنگ و ارتش این رژیم در سال 2010 میلادی، درخواست‌ها برای تحقیق و بررسی از كمیته تحقیق افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، شایعات و اسناد منتشر شده از سوی مقام‌های سابق نظامی رژیم صهیونیستی و سیل تحلیل‌هایی که در روزنامه‌های محلی درباره گزارش مدیر امور مالی دولتی این رژیم منتشر شده است، "رسوایی هرپاز" نام دارد. این گزارش به اختلافات شخصی میان ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و گابی اشکنازی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش این رژیم بر سر تعیین رئیس جدید برای ستاد مشترک ارتش می‌پردازد.

در این گزارش 294 صفحه‌ای آمده است: روابط تیره و تار و نه چندان مطلوب میان این دو مرد که شانه به شانه یکدیگر امنیت اسرائیل را تامین می‌کنند، کافی است تا اعتماد مردم به نهاد امنیتی، روسای آنها و ماموریتشان ضعیف شود.

در واکنش به این گزارش، دفتر وزیر جگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این گزارش شدید‌اللحن نیازمند تحقیق جنایی و بررسی از سوی کمیته دولتی است. این گزارش، تصویری از اداره ارتش رژیم صهیونیستی ارائه کرده که انگار این نهاد رفتاری تبهکارانه انجام داده است.

اشکنازی با زیر سوال بردن وزارت جنگ از خود سلب مسئولیت کرد و تمام اشتباهات را به گردن دیگری انداخت.

بر اساس این گزارش، سرهنگ "ارز وینر"، معاون ارشد اشکنازی و "بوآز هرپاز"، افسر سابق اطلاعاتی کاری کردند که رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی فکر کند وزارت جنگ در حال تهیه نقشه‌ای برای بی‌اعتبار کردن سیاسی وی است.

در گزارش 294 صفحه‌ای مدیر امور مالی دولتی رژیم صهیونیستی، آمده که اشکنازی رفتاری را از خود نشان داده که در شان یک افسر نبوده است.

ایهود باراک گفته که ونیر، هرپاز و چند تن دیگر بر اساس شهادتی که داده‌اند، "سربازان" گابی اشکنازی برای انجام اقدامات و رسوایی‌های وی بودند و خود باراک در راس این هرم قرار داشته است.

یکی از بهترین انتقادهای وارده به باراک در این گزارش این است که وی به مدت هشت ماه با استفاده از قدرت و نفوذی که داشته نسبت به انتصاب 170 ژنرال و سرهنگ تاخیر کرده است. این اقدام وی به شدت باعث خدشه وارد شدن به عملیات ارتش رژیم صهیونیستی شد.

همچنین این مساله توسط ژنرال بنی گانتز، رئیس کنونی ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به همراه مقام‌های ارشد دیگر در نشست‌های برنامه‌ریزی شده در فرماندهی ارشد ارتش به بحث گذاشته شد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...