نسخه چاپی

مخالفت مجارستان با تشدید تحریم ها علیه روسیه

عکس خبري -مخالفت مجارستان با تشديد تحريم ها عليه روسيه

مجارستان با هرگونه تشدید تحریم‌ها علیه روسیه مخالفت و از این اقدامات تنبیهی به خاطر افزایش هزینه‌های زندگی در اروپا انتقاد كرده است.



به گزارش نما، ویکتور اوربان گفت: با درخواست‌های اوکراین و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اعمال هفتمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه به منظور افزایش فشار بر کرملین برای توقف تهاجم نظامی این کشور مخالف هستیم.

به گزارش نشنال نیوز، نخست وزیر مجارستان گفت: اقدامات علیه مسکو عامل اصلی مشکلات اقتصادی در کنار مشکل جنگ است. ما با صلح و نه تشدید تحریم‌ها موافقیم. ما اکنون به صلح نیاز داریم و نه تشدید تحریم‌ها همچنانکه تنها راه مقابله با تورم ناشی از جنگ، صلح است.
حامیان تشدید تحریم‌ها علیه روسیه معتقدند برای کاهش بودجه مورد نیاز جنگی روسیه باید تحریم‌ها علیه این کشور تشدید شود.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هفته گذشته همزمان با درخواست برای اعمال هفتمین دور تحریم‌ها علیه روسیه اعلام کرد روسیه باید افزایش پیوسته فشارها را در رابطه با جنگ احساس کند.

ششمین دور تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تجارت با این کشور را محدود و نظام مالی روسیه را منزوی کرده و شخصیت‌های بلندپایه در حلقه نزدیک به ولادیمیر پوتین را تحت فشار قرار داده است.

گمان نمی‌رود نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل که هفته گذشته برگزار شد تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به دنبال داشته باشد، اگرچه قرار بود سران شرکت کننده در این نشست برخی تدابیر کنونی را به مدت شش ماه دیگر تمدید کنند.

به دنبال حمایت اوربان از درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا نشانه‌های نزدیکی میان اوکراین و مجارستان در نخستین روز این اجلاس پدیدار شد.

ولودیمیر زلنسکی که ماه مارس در نشست سران اتحادیه اروپا به طور علنی از اوربان به خاطر حمایت از روسیه انتقاد کرده بود، روز پنجشنبه گفت که از حمایت مجارستان از اوکراین سپاسگزار است.

اما موضع اوربان در قبال تحریم‌ها نشان داد اتحادیه اروپا در مقابل پیامدهای اقتصادی ناشی از جنگ که موضوع اصلی روز دوم مذاکرات بود موضع چندان منسجمی ندارد.

مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا، جنگ در اوکراین را عامل افزایش بهای مواد غذایی و سوخت دانستند همچنانکه تورم در منطقه یورو از ۲.۳ درصد در سال گذشته به ۸.۱ درصد در ماه گذشته رسید.

در ارتباط با اینکه دولت‌های اتحادیه اروپا برای کاهش فشار بر خانواده‌ها تا چه اندازه باید در بازار مداخله کنند اختلاف نظرهایی وجود دارد.

نخست وزیر اسلواکی نیز اعلام کرد باید بدانیم تورم برای مدت زمان طولانی تری با ما خواهد ماند. همه گیری کرونا برای ما هزینه‌هایی به دنبال داشته است و درباره آنچه می‌خواهیم انجام دهیم باید خوب فکر کنیم.

مقامات شرکت کننده در این نشست همچنین درباره پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره تشکیل جامعه سیاسی اروپا گفتگو کردند، اتحادی سست‌تر نسبت به اتحادیه اروپا که متقاضیان عضویت در این اتحادیه همچون اوکراین را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...