نسخه چاپی

پیشنهاد رشوه به توكلی!

نماینده مردم تهران به عنوان یكی از مخالفان عضویت كارمندان دولت در هیات مدیره دستگاه های غیر دولتی اظهار داشت: به عنوان مثال شركت شستا می تواند 700 عضو هیات مدیره انتخاب كند حال اگر نمایندگان و وزرا عضو این هیات مدیره باشند به راحتی می توانند لابی كرده و زمینه فساد را فراهم كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، احمد توکلی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در تذکری خطاب به رئیس مجلس به عنوان یکی از مخالفان طرح عضویت کارمندان دولت در هیات مدیره دستگاههای غیر دولتی اظهار داشت: در طرح اولیه ای که آورده شد تنها یک ماده واحده بود و نمایندگان بر اساس آن پیشنهاد دادند اما این طرح با یک ماده واحده تبدیل شد به یک طرح با 12 ماده و کلا ماهیت آن عوض شده است.

وی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: شما با استفاده از اختیارات مذکور در ماده 44 آیین نامه این طرح را دو شوری کنید تا حقوق نمایندگان ضایع نشود .

توکلی با بیان اینکه اگرچه با اکثریت مواد و کلیات طرح جدید موافقم اما نباید بر خلاف قانون عمل کرد.

لاریجانی نیز پاسخ داد: در این صورت باید طرح مجددا به کمیسیون برگردانده شود .

توکلی گفت: اشکالی ندارد دوباره به کمیسیون برود و بررسی شود.

در نهایت لاریجانی با این تذکر توکلی مخالفت کرد.

سپس یکی از نمایندگان پیشنهاد حذف عبارت غیردولتی را در بند 3 ماده واحده طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل را داد که توکلی به عنوان یکی از مخالفان این پیشنهاد، گفت: در طرح مذکور منظور از دستگاههای غیر دولتی سازمان تامین اجتماعی ، بیمه ها ، بانک ها و نهادهای غیر دولتی دارای اهمیتی است که طبق قانون خدمات کشوری غیر دولتی تلقی می شوند.

وی گفت: به عنوان مثال در شرکت شستا 700 نفر می توانند عضو هیات مدیره باشند اگر نماینده ای و یا مسئولان اجرایی به عضویت این هیات مدیره در بیایند حتی اگر عضویت غیر موظف داشته باشند، امکان نفوذ پیدا می کنند و زمینه فساد فراهم می شود و این خلاف سیاست اصل 44 است .

نماینده مردم تهران در ادامه اظهارات خود در بیان اتفاقی که برای وی در هفته های اخیر رخ داد، گفت: دو هفته پیش در فرودگاه بودم که جوانی به من مراجعه کرد و گفت" زمین های ما در نیاوران تمام کارهایش انجام شده و حکم دادگاه را نیز گرفته است اما این حکم اجرا نمی شود".

توکلی در ادامه افزود: من شماره ام را به این جوان دادم و گفتم فردا با من تماس بگیر تا مشکل تو را پیگیری کنم اما متاسفانه این جوان در جواب به من گفت البته ما خدمت شما هستیم و سهم شما را هم خواهیم داد.

توکلی گفت: من که از این حرف این فرد بسیار ناراحت شده بودم به وی گفتم چطور این پیشنهاد را به من می دهید و دیگر لازم نیست با من تماس بگیرید.

وی در ادامه افزود: ما باید مانع از ایجاد زمینه برای فساد شویم و عضویت نمایندگان و وزیران در هیات های مدیره باعث لابی کردن و ایجاد فساد خواهد شد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...