نسخه چاپی

۸ ترفند برای افزایش سرعت گوشی‌های اندروید

عکس خبري -? ترفند براي افزايش سرعت گوشي‌هاي اندرويد

گوشی‌های هوشمند امروزه مانند كامپیوترهای كوچكی هستند كه تقریباً هر كاری را می‌توانند انجام دهند. حالا می‌خواهیم اینجا چند راهكار به شما معرفی كنیم تا سرعت گوشی‌های اندروید را بالا ببرید.

به گزارش نما، فرقی نمی‌کند نسخه گوشی شما چه باشد، احتمالا با تعداد زیادی نرم‌افزار که به آن نیاز ندارید پر شده است. پس اگر مدتی است که گوشی تهیه کرده‌اید، به احتمال زیاد برنامههایی دانلود کرده‌اید که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید و حالا وقت آن رسیده تا آنها را انتخاب و حذف کنید. برای اینکار، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. از شر نرم افزار خلاص شوید

به بخش تنظیمات بروید.
Apps and Notifications را پیدا کنید.
مشاهده همه برنامه‌ها را بزنید.
حالا مواردی را که نیاز ندارید، حذف کنید.

۲. آشغال‌ها را پاک کنید

حتما می‌دانبد که هر بار که فایل یا سندی را در تلفن خود دانلود می‌کنید، در جایی ذخیره می‌شود. اگر به این بخش بروید متوجه حجم زیادی از موارد تکراری و به اصطلاح آشغال می‌شوید. در این مرحله می‌توانید با کمک خود برنامه‌های گوشی و یا برنامه‌هایی که دانلود می‌کنید، مانند Files by Google آنها را حذف کنید. فایل‌های Google به شما پیشنهادهای پاکسازی، حذف عکس‌های تکراری و بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی را می‌دهد.

۳. از گوشی‌های با سرعت بالا استفاده کنید

برای آنکه سرعت گوشی‌های شما بالاتر باشد، بهتر است در هنگام خرید هم مدل‌هایی را تهیه کنید که سرعت بالایی دارند. برای اینکار باید علاوه بر پردازنده، حافظه گوشی هم بالا باشد تا در مدت زمان بیشتری، سرعت گوشی کم شود. در اینجا دو گوشی را معرفی می‌کنیم:

گوشی poco f۳

شیائومی تلفن‌های هوشمند خوبی تولید می‌کند و پوکو اف تری یکی از آنهاست. مشخصات شیائومی پوکو f۳ شامل ۸ پردازنده، دوربین‌های اصلی چندگانه، دوربین سلفی با قدرت رزولوشن بالا و قابلیت اینترنت مناسب است و شما می‌توانید با قیمت مناسبی آن را در بازار اینترنتی و یا آفلاین خرید کنید. اگر می‌خواهید سرعت زیادی هم تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حافظه‌های بیشتر آن مانند ۱۲۸ گیگ پوکو اف ۳ را انتخاب کنید.

گوشی galaxy a۷۲ ۵g

سامسونگ همیشه گوشی‌های خوبی ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با انتخاب تلفن هوشمند سامسونگ آ هفتاد و دو، سرعت مناسبی را تجربه کنید. در بررسی تخصصی a۷۲ samsung، وجود هشت پردازنده از نوع اسنپدراگون، دوربین سلفی و اصلی چندگانه با رزولوشن بالا، قابلیت اینترنت ۵g و صفحه نمایش مناسب، از ویژگی‌هایی است که تاکید زیادی روی آن شده است و شما می‌توانید آن را با قیمت متوسط خرید کنید.

۴. دسترسی به مکان (location) را لغو کنید

در جدیدترین به‌روزرسانی اندروید داشبورد امنیتی ارائه شده است که به شما امکان می‌دهد ببینید برنامه‌ها چه مجوزهایی دارند. اگر ببینید چه تعداد اپلیکیشن به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند و تعداد کمی فقط به آن نیاز دارند، شگفت‌زده خواهید شد. اما خوشبختانه می‌توانید برنامه‌ها را بررسی کرده و مجوزها را لغو کنید. کار به این صورت است:

انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید.
مکان را لمس کنید و نگه دارید.
مجوزهای مکان برنامه را انتخاب کنید.
در قسمت «همیشه مجاز»، «فقط در حین استفاده مجاز است» و «مجاز نیست»، برنامه‌هایی را پیدا کنید که می‌توانند از موقعیت مکانی تلفن شما استفاده کنند.
برای تغییر مجوز روی برنامه ضربه بزنید.

۴. سایر مجوزها را بررسی کنید

خارج از مکان تلفن شما، برنامه‌ها همچنان می‌توانند به موارد دیگری مانند دوربین و میکروفون شما دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید به سرعت این مجوزها را بررسی کنید و آنها را به دلخواه تغییر دهید. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

تنظیمات را باز کنید.
برنامه‌ها را انتخاب کنید.
برنامه‌ای را که می‌خواهید تغییر دهید انتخاب کنید.
مجوزها را انتخاب کنید.
Allow یا Don't allow را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید با این نکته‌های امنیتی گوشی‌های اندروید بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بررسی کنید.

۵. آخرین نسخه اندروید را اجرا کنید

تلفن شما باید به طور خودکار به روز شود، اما بررسی و اطمینان از اجرای آخرین نسخه سیستم عامل ضرری ندارد. نرم‌افزارهای قدیمی شما را در معرض دید هکرها قرار می‌دهد و شما را از دریافت ویژگی‌های جدید سرگرم کننده در هنگام انتشار باز می دارد. به ترتیب زیر عمل کنید:

تنظیمات را باز کنید.
نزدیک پایین، روی سیستم > به‌روزرسانی سیستم ضربه بزنید.
وضعیت به‌روزرسانی خود را خواهید دید. بعد از آن تمام مراحل روی صفحه را دنبال کنید.

۶. دستیار گوگل را غیرفعال کنید

اگرچه داشتن دستیار گوگل واقعا بسیار مفید است، اما در شرایط خاص، حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنیم، حجم زیادی از حافظه را اشغال می‌کند، بنابراین اگر آن را در اندروید غیرفعال کنید، سرعت آن افزایش می‌یابد. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

فقط باید به Settings > google assistant > Hey Google & Voice Match بروید و سپس عملکرد آن را غیرفعال کنید. از این حرکت نگران نباشید، زیرا دوباره می‌توانید این تنظیمات را فعال کنید.

۷. نه به برنامه های آنتی ویروس

برنامه‌های آنتی ویروس در اندروید تا حدودی پوچ و بیهوده هستند. اندروید چنین برنامه‌هایی را که زیاد استفاده نمی‌شوند را در حالت Hibernate قرار می‌دهد، بنابراین این نوع برنامه‌ها چندان از موبایل شما محافظت نمی‌کنند. علاوه بر این، در آخرین نسخه‌های جدیدتر، تعامل بین برنامه‌ها از قبل محدود شده است تا در صورت بروز مشکل، به بقیه موارد آسیب نرساند. بنابراین، اگر چنین برنامه‌هایی دارید، باید بدانید فقط حافظه را اشغال می کند و کار دیگری انجام نمی‌دهد.

۸. تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید

مواقعی وجود دارد که چاره‌ای جز بازگرداندن کارخانه و قرار دادن آن به حالت نو نیست. ممکن است این یک راه حل رادیکال به نظر برسد، اما راه‌های پشتیبانی وجود دارد، زیرا تماس‌ها، پیام‌ها، برنامه‌ها و موارد دیگر را می‌توان به لطف نسخه‌های پشتیبان بازیابی کرد. اما اگر به نوعی خطا یا ناسازگاری وجود داشت، از این طریق همه چیز را به همان شکلی که در ابتدا بود درآورد.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۴/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...