نسخه چاپی

پس انداز خانواده های آمریكایی ركورد شكست

عکس خبري -پس انداز خانواده هاي آمريکايي رکورد شکست

فدرال رزرو اعلام كرد؛ پس انداز خانواده‌های آمریكایی در پایان ماه آوریل به حدود ۸۱۵.۳ میلیارد دلار رسید كه بالاترین رقم پیش از شروع اپیدمی كرونا است.

به گزارش نما، پس انداز خانواده‌های آمریکایی در پایان ماه آوریل به حدود ۸۱۵.۳ میلیارد دلار رسید که بالاترین رقم پیش از شروع اپیدمی کرونا است. اگر چه ممکن است این خبر خوبی برای مصرف کنندگان آمریکایی باشد، اما از سوی دیگر خبر بدی برای فدرال رزرو است که تلاش‌هایش برای کاهش تورم ممکن است به دلیل این نقدینگی اضافی به تعویق بیفتد.

مشکل اینجاست که نقدینگی زیادی در ترازنامه‌های بخش خانوارها و ترازنامه‌های بخش شرکت‌ها وجود دارد که برای کند کردن اقتصاد نیازمند افزایش قیمت‌های بیشتری است،

اسلوک که یک کارشناس اقتصادی است گفت: مجموع پول موجود در حساب‌های جاری بخش خانواده و شرکت‌ها حدود ۳ تریلیون دلار بیشتر از دوره قبل از همه‌گیری است. فدرال رزرو در تلاش برای کاهش رشد تقاضا و در نتیجه کاهش تورم، نرخ بهره را افزایش داده است. این فرآیند معمولاً زمان می‌برد، زیرا کاهش تقاضا به ثبات قیمت سرازیر می‌شود.

وی گفت: "خطر این است که نرخ‌های بهره باید حتی بیشتر افزایش یابد زیرا موفقیت فدرال رزرو در آرام کردن تورم، به ویژه با وجود پول نقد زیاد در دست سرمایه گذاران، مدتی طول می‌کشد."

با افزایش تورم قیمت مصرف کننده به ۸.۶ درصد در ماه مه، فدرال رزرو زمان زیادی برای صبر کردن و دیدن تأثیر افزایش نرخ بهره اولیه ندارد، زیرا بانک مرکزی نرخ تورم ۲ درصدی را هدف قرار داده است.

اسلوک گفت: بنابراین فدرال رزرو مطلقاً راهی جز فشار بر ترمزها برای کاهش تورم ندارد.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۴/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...