نسخه چاپی

بیرانوند: سیدجلال ایتالیا به‌دنیا می‌آمد از كاناوارو بهتر می‌شد/ می‌دانستم این ۴ بازیكن پرسپولیسی هستند

عکس خبري -بيرانوند: سيدجلال ايتاليا به‌دنيا مي‌آمد از کاناوارو بهتر مي‌شد/ مي‌دانستم اين ? بازيکن پرسپوليسي هستند

علیرضا بیرانوند سنگربان ملی‌پوش پرسپولیس می‌گوید: سیدجلال حسینی بهترین مدافع وسط تاریخ فوتبال ایران است و من كه كنارش بازی كردم بی دلیل نمی‌گویم بهتر از كاناوارو می‌شد.

به گزارش نما، بالاخره سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس تصمیم مهم زندگی اش را گرفت و برای همیشه کفش‌هایش را آویخت و از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. پس از این اتفاق چند بازیکن پرسپولیس با شکلی جالب نسبت به خداحافظی سیدجلال حسینی واکنش نشان دادند.

فرشاد فرجی نوشت: «بزرگ آقا خسته نباشید. بازی کردن کنار شما برای من افتخار بزرگی بود!» سیامک نعمتی برای کاپیتان قلب قرمز گذاشت و علی نعمتی هم از او به عنوان «کاپیتان و اسطوره بزرگ» یاد کرد.

به همین بهانه بد ندیدیم سراغ علیرضا بیرانوند برویم که البته بحث به حضورش در آکادمی باشگاه پرسپولیس و ... هم کشیده شد!

سیدجلال حسینی برای همیشه از دنیای بازی در فوتبال خداحافظی کرد. بازیکنان پرسپولیس استوری‌های جالبی برای او گذاشتند. یکی او را بزرگ آقا خواند و یکی هم لقب ارباب جام‌ها به سیدجلال داد. تو برای توصیف همبازی‌ات چه جمله‌ای داری؟

به نظرمن اگر سیدجلال حسینی در ایتالیا به دنیا می‌آمد از فابیو کاناوارو بهتر می‌شد!

یک مقدار اغراق آمیز نبود؟

نه! شما باید شرایط و امکانات را هم در نظر بگیرید. سیدجلال حسینی بهترین مدافع وسط تاریخ فوتبال ایران است و من که کنارش بازی کردم بی دلیل این حرف را نمی‌زنم.

شما در تیم ملی همبازی بودید اما در فوتبال باشگاهی همه چیز از نفت تهران آغاز شد. شما و سیدجلال در آن تیم یک دفاع بُتنی ساخته بودید؟

واقعا حضور سیدجلال حسینی خیلی به تیم و خود من کمک کرد. بازی کردن کنارش برای من افتخار بود و همیشه مشغول صحبت با گلر، مدافعان کناری و سایر بازیکنان بود. یک لیدر با تجربه که خودش هم کم اشتباه و بی نقص بازی می‌کرد. تا روزی که بازی کرد با قدرت بازی کرد و حالا تصمیم گرفته است خداحافظی کند.

تصمیم درستی گرفت؟

خداحافظی از دنیای بازی آن هم در فوتبال بسیار سخت و یک تصمیم کاملا شخصی است. شاید سیدجلال حسینی می‌توانست یکی دو سال دیگر هم بازی کند اما تصمیم گرفت به دوران پرافتخار بازی اش خاتمه دهد و حالا امیدواریم باشگاه به شکلی با شکوه از او قدردانی کند.


قرار است مربی پرسپولیس شده و به کادرفنی اضافه شود.

این را می‌دانم و منظورم بازی خداحافظی بود. خود من دوست دارم باشکوه ترین بازی را برایش برگزار کنیم. سیدجلال حسینی در ۶ سال گذشته زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده است و لیاقت یک بازی خداحافظی درست و حسابی را دارد.

آیا می‌تواند مربی موفقی هم شود؟

شک نکنید! بازیکنی با ۱۱۵ بازی ملی که اصلا شوخی نیست. شاید در حرف بگویید ۱۱۵ بازی ملی اما خیلی سخت است شما این تعداد بازی را با پیراهن تیم ملی تجربه کنید، بی نقص و کم اشتباه هم بازی کنید. در فوتبال باشگاهی هم با ۹ قهرمانی در لیگ برتر، پرافتخارترین است و بعید است به این زودی‌ها کسی به او برسد. این افتخارات غرورانگیز است و به شخصه معتقدم سیدجلال حسینی پتانسیل آن را دارد که در بالاترین سطوح هم مربیگری کند.

بسیار خوب، راستی چه شد که برای تماشای بچه‌های رده‌های پایه‌ای به آکادمی‌باشگاه پرسپولیس رفتید؟

به دعوت دوست خوبم آقای محسن خلیلی مدیرآکادمی‌پرسپولیس سرتمرین رفتم. من خودم از نوجوانان و جوانان شروع کرده ام و این رده سنی را خوب می‌شناسم. خوشحالم که به ورزشگاه درفشی فر رفتم و یاد گذشته‌های خودم افتادم. (می‌خندد و ادامه می‌دهد) البته من سختی‌های بیشتری کشیدم. به هر حال از شهرستان آمده بودم و همه هم کمابیش از آن با خبرند.

بله، نکته ارزشمندی که در مورد تو وجود دارد این است که هرگز به طبقه خودت و گذشته‌ات پشت نکردی. همیشه با افتخار از گذشته صحبت می‌کنی و گذشته‌ات را فراموش نکرده‌ای؟

طبیعی است که به گذشته ام افتخار کنم. همان گذشته سخت بود که به من کمک کرد علی بیروی امروز شوم. افتخار می‌کنم یک لرستانی و شهرستانی هستم و البته هنوز هم به جایی نرسیدم ولی همین جایی هم که هستم جای شکر خدا را دارد. من در زندگی ام همیشه خدا را دیده و با تمام وجود لمس کرده ام و همیشه شاکرم.

علیرضا بیرانوند دوباره به پرسپولیس برگشت و جالب است درروزهای اخیر برخی خریدها را لو دادی و یک شوخی هم با سعید صادقی کردی و گفتی وسایلت را بیاورد سرتمرین پرسپولیس!

آن یک شوخی بود اما می‌دانستم سعید پرسپولیسی است. مرتضی (پورعلی گنجی)، سروش، دانیال هم پرسپولیسی هستند و با جان و دل این تیم را انتخاب کردند. امیدوارم بتوانیم در کنار سایر بازیکنان فصل خاطره انگیزی توأم با قهرمانی برای پرسپولیس رقم بزنیم.

خیلی مطمئن حرف می‌زنی؟

بی صبرانه منتظر شروع لیگ بیست و دوم و دیدن تماشاگران پرسپولیسی در ورزشگاه هستیم. هواداران پرسپولیس تفاوت‌ها را رقم می‌زنند و با این تیم خوب و طرفداران با معرفت خیلی به تیم در فصل جدید امیدوارم.

منبع: روزنامه خبر ورزشی

۱۴۰۱/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...