نسخه چاپی

جولان جاسوسان موساد در تركیه

عکس خبري -جولان جاسوسان موساد در ترکيه

موساد از طریق عملیات جذب افراد و نیروها در تركیه به دنبال جاسوسی از رهبران مقاومت فلسطین ساكن استانبول بوده است.

به گزارش نما، شبکه تلویزیونی «الجزیره» در ادامه افشاگری‌ها درباره توافقات پشت پرده میان اسرائیل و اعراب، در یک برنامه مستند تحت عنوان «ما خفی اعظم»، (آنچه پنهان است بزرگتراست)، اعلام کرد سازمان موساد رژیم صهیونیستی از طریق عملیات جذب افراد و نیروها در ترکیه به دنبال جاسوسی از رهبران مقاومت فلسطین ساکن استانبول بود.

در این برنامه مستند آمده است شبکه‌ای از عوامل و مزدوران دوجانبه موفق شدند فعالیت موساد و عوامل آن در ترکیه را افشا کنند.
الجزیره در این برنامه مستند​ اشاره کرد سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه بر تحرکات و تلاش‌های شبکه‌ای از عوامل و مزدوران دوجانبه برای افشای طرح‌ها و برنامه‌های موساد نظارت داشت.

اقدامات موساد برای تسهیل دریافت ویزای کشورهای اروپایی برای عناصر مورد نظر این سازمان

این شبکه در برنامه مستند خود اسنادی را دریافت کرده که در آن انتقال پول (حواله) از جانب افسران موساد برای یکی از افراد جذب شده در استانبول را افشا می‌کند.

در این برنامه اشاره شده است افسران موساد دریافت ویزا از کنسولگری‌های کشورهای اروپایی در استانبول را برای افراد و عناصری که جذب موساد شده اند، تسهیل کرده اند.

این برنامه سندی از یک افسر موساد در حالی که شرایط دریافت ویزا برای یکی از عوامل مورد نظر این سازمان از کنسولگری سوییس در استانبول را تسهیل می‌کرد، ​ منتشر کرد.

اما کنسولگری سوییس در استانبول در واکنش به برنامه «ما خفی اعظم» (آنچه پنهان است بزرگتر است) ​، ​اعلام کرد که ما در مورد روند صدور ویزا اظهار نظر نمی‌کنیم.

این برنامه مستند همچنین بخش‌های اختصاصی از فیلمی را که یکی از مزدوران دوجانبه در ترکیه از دو افسر موساد در حین ملاقات با آن‌ها در یک کشور عربی گرفته بود، نشان داد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...