نسخه چاپی

امضای یادداشت تفاهم میان اتاق بازرگانی تهران و ابوظبی

یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران در راس یك هیات از اعضای ارشد اتاق تهران وارد ابوظبی شد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، آل اسحاق، در جریان سفر به ابوظبی با محمد ثانی الرمیثی، رییس اتاق بازرگانی و صنایع ابوظبی که عهده‌دار ریاست اتاق بازرگانی و صنایع کشور امارات عربی متحده نیز است، دیدار و درباره راه‌های گسترش همکاری تبادل نظر کرد.

دو طرف ضمن تاکید بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و بهره برداری از ظرفیت های موجود در اتاق های بازرگانی تهران و ابوظبی برای بسط روابط اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

در این دیدار که اعضای ارشد اتاق بازرگانی تهران و تعدادی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی ابوظبی نیز حضور داشتند، آل اسحاق با اشاره به سابقه روابط تاریخی و حسنه میان دو کشور و افزایش مبادلات تجاری طی چند دهه اخیر، ساختار اتاق بازرگانی تهران را برای طرف اماراتی تشریح و تاکید کرد که این اتاق دارای حدود بیست هزار عضو است و بزرگ‌ترین صنایع اقتصادی کشور از اعضای این اتاق هستند.

وی با ارائه توضیحاتی درباره روند خصوصی‌سازی در کشور، شرایط کنونی را برای گسترش روابط اتاق‌های بازرگانی تهران و ابوظبی را بسیار مناسب ارزیابی کرد و از رییس اتاق بازرگانی ابوظبی دعوت کرد که به اتفاق اعضای ارشد اتاق بازرگانی ابوظبی و اتاق بازرگانی سایر امارت‌های کشور امارات به تهران سفر کنند.

الرمیثی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر اتاق بازرگانی تهران به امارات تاکید کرد که روابط بین دو کشور علاوه بر جنبه اقتصادی و تجاری آن که بسیار گسترده و متنوع است، برخواسته از پیوندهای عاطفی و روابط دوستانه و متکی بر دین مشترک مردم دو کشور است.

او با اشاره به سابقه دیرینه حضور تجار و بازرگانان ایرانی در امارات بر زمینه‌های گسترده موجود جهت بسط و گسترش روابط دو اتاق تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به اتفاق اعضای ارشد اتاق بازرگانی امارات به ایران سفر کند.

پس از این ملاقات، یادداشت تفاهم همکاری میان اتاق بازرگانی تهران و اتاق بازرگانی ابوظبی توسط روسای دو اتاق امضا شد.

رییس اتاق بازرگانی ابوظبی پس از امضای یادداشت تفاهم اظهارکرد: امضای این سند گام نخست برای ایجاد ارتباط و توسعه همکاری دو اتاق محسوب می‌شود و امیدواریم امضای آن زمینه‌ساز اقدامات مفید و سازنده دو طرف در آینده باشد.

هیات اتاق بازرگانی تهران قرار است امروز با رییس اتاق بازرگانی دوبی و اعضای شورای بازرگانان ایرانی مقیم دوبی نیز دیدار کند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...