نسخه چاپی

اختصاصی نما

ضرر اقتصادی اغتشاشات به درآمدهای جدید ایران

ضرر اقتصادي اغتشاشات به درآمدهاي جديد ايران

بر اساس آمار منتشر شده؛ جمهوری اسلامی ایران می تواند از محل ترانزیت چیزی حدود بیست میلیارد دلار به صورت سالیانه كسب درآمد داشته باشد، همچنین در بخش سرمایه‌گذاری بر اساس آماری كه بانك مركزی منتشر كرده است با این رویه كشور شاهد رشد سرمایه‌گذاری در ۶ ماهه اول سال جاری بوده است .

اکبر مدنی - به گزارش نما ، در چند هفته ی اخیر رسانه های ضد انقلاب تمامی توان خود را به کار گرفتند تا با ایجاد شکاف های جنسیتی، قومی و مذهبی  مردم را به ایجاد اغتشاش در کشور تشویق کنند، مهمترین هدفی که این جریان از این رویه دنبال می کند این است که با ایجاد ناامنی رشد اقتصادی به وجود آمده در کشور را تضعیف کند.
 دولت سیزدهم بر خلاف دولت گذشته سیاست خارجی خود را به تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه و فعال کردن مراودات اقتصادی با چین و روسیه متمرکز کرد  و از این طریق توانست دستاوردهای خوبی را در راستای بالفعل‌کردن مزیت ترانزیتی ایران و همچنین رشد سرمایه‌گذاری در کشور به دست بیاورد. به گونه‌ای که در ماه‌های گذشته ترانزیت تمام ریلی و حرکت قطار کانتینری قزاقستان از مسیر ایران، و  همچنین حرکت اولین قطار باری بین‌المللی «عبور از دریای خزر» از «یین چوان» در شمال غرب چین به سمت بندر انزلی حرکت کرد. در خرداد ماه هم برای نخستین بار محموله ترانزیت چندوجهی از روسیه به هند مسیر خود را از طریق کریدور شمال- جنوب موسوم به INSTC آغاز کرد.
 بر اساس آمار منتشر شده؛ جمهوری اسلامی  ایران می تواند از محل ترانزیت چیزی حدود بیست میلیارد دلار به صورت سالیانه  کسب درآمد داشته باشد، همچنین در بخش سرمایه‌گذاری بر اساس آماری که بانک مرکزی منتشر کرده است با این رویه  کشور شاهد رشد سرمایه‌گذاری در ۶ ماهه اول سال جاری بوده است . این در حالی است که ناآرامی های اخیر باعث شده تا رویه ی این رشد اقتصادی با مشکلاتی همراه شود به گونه ای اندیشکده حمل و نقل ایران در گزارشی به تاثیر ناآرامی های چند وقت اخیر بر اقتصاد کشور می نویسد: در پی آشوب‌های اخیر و تصویر مخابره شده از ایران به جهان، ترانزیت عبوری از کشور کاهش یافته است. طوری که برخی فورواردرها تا 40% افت ترانزیت را گزارش کرده‌اند.

تجربه فتنه‌های 88، 96 و 98 به ما ثابت کرد که ایجاد اغتشاش در کشور رشد اقتصادی را متوقف می کند. به عنوان نمونه در سال 88 با اینکه جمهوری اسلامی ایران  در آستانه پیروزی بزرگ هسته ای در کشور قرار داشت و استکبار جهانی تسلیم شده بود اما با بروز فتنه 88  به یکباره لحن رئیس جمهور وقت آمریکا تغییر کرد و تحریم ها را علیه ایران افزایش داد  همان‌گونه که اغتشاشات اخیر فقط در بخش ترانزیت کالا از کشورمان باعث کاهش۴۰ درصدی آن شده شده است.
 بنابراین مردم باید هوشیار باشند و نگذارید اعتراضات آنها بستری را برای دشمنان این آب و خاک مهیا کند تا ضربه هایی را که به واسطه ی تحریم ها نتوانستند به کشور وارد کنند از طریق سو استفاده از احساسات پاک آنها به ثمر برسانند . 

بر هیچکس پوشیده نیست که مشکلات فراوانی در کشور به مانند سایر کشور‌ها وجود دارد که بعضاً احساسات مردم را جریحه دار می‌کند و مردم بر حسب حق اعتراض قانونی خود نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند، اما پادو‌های داخلی دشمن با رخنه در جمع معترضین، آن‌ها را به خاک و خون کشیده و کشور را دچار صدمات مادی و معنوی می‌کنند ، آنچه که روشن است، هدف اغتشاشگران خون خواهی مرحومه مهسا امینی نیست، بلکه هدف براندازی نظام است و تنها راه حفظ کشور و نظام از شرّ این اغتشاشگران، حفظ وحدت عمومی و حمایت از برقرار کنندگان نظم و امنیت است.


۱۴۰۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...