نسخه چاپی

پشت پرده ارسال پارازیت بر العالم

دریافت شبكه العالم در سوریه، به سبب ارسال پارازیت بر روی فركانس‌های این شبكه در مدار "نایل‌ست" و ماهواره "هات‌بِرد" با اختلال مواجه شده است.

به گزارش نما، دكتر احمد سادات مدير شبكه خبري عرب‌زبان العالم روز سه‌شنبه در مصاحبه با تابناک، با تاكيد بر اين مساله كه هنوز مشكل پارازيت‌ها رفع نشده، از اطلاعات تازه‌اي در مورد منبع پارازيت‌ها؛ كشور سازنده و ارسال كننده تجهيزات و بالاخره عوامل اجرايي اين پارازيت‌ها خبر داد.

مدير شبكه العالم اظهار داشت، پارازيت‌ها از مناطق مرزي سوريه و تركيه که تحت كنترل تروريست هاي مسلح است، ارسال مي‌شود و دستگاه‌هايي كه به وسيله آن پارازيت‌ها منتشر مي‌شود اخيرا وارد مناطق مرزي سوريه و تركيه شده است.

سادات همچنين با اشاره به عوامل پخش اين پارازيت‌ها، شورشيان مسلح و تروريست‌هاي وابسته به القاعده را از نظر فني در اين باره ناتوان ارزيابي كرد و گفت: بر اساس اطلاعات موجود برخي از شبكه‌هاي خبري وابسته به شيوخ عرب كه در سوريه فعال هستند، مسول فني پخش اين قبيل پارازيت‌ها به شمار مي‌روند؛ و این شبکه ها با استفاده از امكانات موجود در تجهيزات ارسالی خود، همزمان با پخش اخبار و برنامه هاي مربوط به سوريه، اقدام به ارسال پارازيت قوي بر روي فركانس‌های شبكه العالم مي نمايند. به گونه اي كه براساس گزارش هاي رسيده به دفتر شبكه العالم در دمشق، از هفته پيش تاكنون شهروندان سوري از اختلال در برنامه‌هاي شبكه العالم شکایت کرده اند.

سادات افزود: عمليات ارسال پارازيت، تاكنون برخي شبكه‌های سوریه را هدف قرار داده بود، ولي پس از حذف شبکه های سوری از ماهواره، اينك مشخصا شبكه العالم را هدف قرار داده‌ است. زيرا شبكه العالم با مخابره اخبار و تصاوير مستند و ميداني خود، در واقع دروغ پراكني و خبرسازي رسانه هاي مرتجع عربي و غربي را برملا كرده است. به ويژه آن كه در روزهاي اخير شبكه العالم بر روي برخي اخبار مخصوصا اخبار حومه دمشق و عمليات ارتش سوريه تمركز كرده، كه براساس آن موفقيت هاي ارتش سوريه و نيروهاي مردمي در اين خصوص قابل توجه بوده است.

وي همچنين با اشاره به ارسال پارازيت از بحرين، اظهار داشت: همزمان با پخش اخبار و برنامه‌هاي مربوط به بحرين، فركانس‌هاي شبكه بر روي مدار نايل سات و هات برد به شدت مورد تهاجم پارازيت‌ها قرار مي گيرند و با توجه به اطلاعات رسیده از داخل بحرين، اين امر با استفاده از تجهيزات وارداتي از انگليس و با همكاري مشاوران موجود از دستگاه اطلاعاتي انگليس، (ام اي 6) انجام مي گيرد.

يادآور مي شود، شبكه خبري العالم به خاطر انعكاس حقايق بحران سوريه و افشاي دروغ پراكني‌هاي برخي شبكه‌هاي عربي و غربي در مورد رویدادهای این کشور، همواره از سوي تروريست‌ها و اربابان منطقه‌اي و بين‌المللي آنها در معرض تهديد قرار داشته، و چندي پيش پخش آن از ماهواره هات برد متوقف شده بود.

كاركنان العالم در سوريه نيز به دفعات مورد تهديد جاني قرار گرفته اند. حسين مرتضي خبرنگار اين شبكه در سوريه بارها مجروح شده است. مايا ناصر خبرنگار پرس تي وي هم چندي پيش هنگام پوشش رویدادهای سوريه، هدف گلوله تروريست‌ها قرار گرفت و به شهادت رسيد.
براساس گزارش خبرگزاري‌هاي غربي، شبكه العالم گزينه اول مردم بحرين براي پيگيري اخبار و تحولات كشورشان و منطقه است.

شايان ذكر است كه شبكه العالم روي مدار نايل ست ماهواره آتلانتيك برد 7 قابل دريافت است همچنانكه روي هاتبرد و گالاكسي نيز قابل مشاهده است. العالم روي موبايل و وبسايت و شبكه‌هاي اجتماعي نيز حضور گسترده داشته و در دسترس مخاطبان قرار دارد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...