نسخه چاپی

كارشناس امور بین الملل در گفتگو با نما بررسی كرد:

مهمترین نقاط آسیب پذیر ایران در حوادث و فتنه اخیر

مهمترين نقاط آسيب پذير ايران در حوادث و فتنه اخير

محمدی گفت: پشتیبانی رسانه ای و مالی اغتشاشگران بر عهده عربستان سعودی و منافقین بوده و پشتیبانی اطلاعاتی بر عهده سرویس های اطلاعاتی موساد، سیا و آذربایجان و عربستان است.

صادق رخ فرد- دکتر محمود محمدی کارشناس مسائل سیاسی و امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری  نما  در خصوص دلایل خویشتن داری دستگاه های امنیتی نظام اسلامی در قبال اغتشاگران تاکنون گفت: علت خویشتن داری دستگاههای امنیتی در مقابله با اغتشاشگران، اولا افشای ماهیت و دستهای پنهان اغتشاشات برای مردم و ثانیا جلوگیری از جنگ داخلی است.

محمدی افزود: در سناریوی ائتلاف جهانی دشمنان انقلاب، قرار بود همزمان با این اغتشاشات در حوزه برون مرزی نیز اولا در کشورهایی که پایگاههای محور مقاومت در آنها مستقر است مثل عراق و لبنان و پاکستان بحران سیاسی ایجاد شود، انتخابات پارلمانی دولت عراق، انتخابات پارلمانی دولت لبنان و موضوع عمران خان در پاکستان از این نمونه هاست. تا ایران امکان فعالسازی ظرفیت های دفاعی خود را نداشته باشد و ثانیا جنگهایی علیه کشور در مرزهای اقلیم کردستان عراق، آذربایجان و پاکستان که در سخنرانی رهبر عزیز در دانشگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز به مردمان کردستان و بلوچستان اشاره گردید علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود.

این کارشناس مسائل بین الملل ضمن بیان اینکه درگیر شدن کشورهای منطقه و همسویی با بحران در ایران منجر به تضعیف نیروهای مقاومت می شد، تحقق این مهم از سوی جبهه آمریکایی غربی را یک فاجعه خواند.

محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: پشتیبانی رسانه ای و مالی اغتشاشگران بر عهده عربستان سعودی و منافقین بوده و پشتیبانی اطلاعاتی بر عهده سرویس های اطلاعاتی موساد، سیا و آذربایجان و عربستان است.  همچنین پشتیبانی نظامی و ترور در اغتشاشات بر عهده کردهای تجزیه طلب اقلیم کردستان عراق و همچنین شاخه نظامی  گروهک منافقین و ارتش آزادی بخش بلوچستان است. البته نقش سرویس های اطلاعاتی و امنیتی فرانسه انگلیس و آلمان هم از طریق بسترسازی برای اغتشاشات بود که در طول یکسال قبل انجام شده است.

وی تأکید کرد: به برکت رهبر عزیز انقلاب بهترین راهبرد برای کنترل این توطئه بزرگ دشمنان انقلاب اتخاذ شد  یعنی اولا در بعد داخلی  جلوگیری از به خشونت کشیدن در تقابل با اغتشاشاتگران و تحمل اقدامات تحریک آمیز آنها و صرفا اکتفا به برخورد قانونی و قضایی، در بعد خارجی خط کمک به برون رفت کشورهای محور مقاومت از بحران سیاسی، برخورد پدرانه و دیپلماتیک با کشورهای همسایه مثل عربستان و آذربایجان، انهدام زیرساخت های کردهای تجزیه طلب بعنوان پشتیبان اصلی اغتشاشات بخش عظیمی از توطئه ها را خنثی کرد.

این کارشناس امور بین الملل در کنار تهدیدات برون مرزی و درون مرزی برای جمهوری اسلامی به نقش داعش در حوادثی نظیر فاجعه شاهچراغ اشاره و آن را اینطور تحلیل کرد: همانطور که مطلع هستید داعش اکنون در افغانستان مستقر است و قرار بود به همراه ارتش آزادی بخش بلوچستان و حمایت آذربایجان و عربستان در ناآرامی های ایران ایفای نقش کند.

محمدی مهمترین نقاط آسیب پذیر ایران در حوادث اخیر را برشمرد و گفت: رهاشدگی فضای مجازی، ترک جهاد تبیین، رهاکردن فضای اجتماعی، کم‌توجهی به پژوهش های جامعه شناختی در تدوین برنامه های دفاعی و امنیتی،عدم تبعیض زدایی در شمول و‌ اجرای قوانین توسط دستگاه قضایی نسبت به برخورد قضایی با خواص متخلف، کم‌رنگ شدن دیپلماسی و گفتمانی فعال سپاه قدس بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، فقدان قانون جامع و شفاف تامین امنیت ملی از جمله نقاط آسیب پذیری کشور در این برهه است.


۱۴۰۱/۰۹/۰۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...