نسخه چاپی

تركیب ایده‌آل ایران برای بازی سرنوشت‌ساز مقابل ولز

ترکيب ايده‌آل ايران براي بازي سرنوشت‌ساز مقابل ولز

كارلوس كی‌روش مجبور است برای بازی سرنوشت‌سازی مقابل ولز بهترین تركیب خود را به میدان بفرستد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا ، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی قطر شکست سنگینی را مقابل انگلیس تجربه کرد. پس از این بازی در خصوص ترکیب ابتدایی تیم ملی نقدهایی انجام شد و برخی از کارشناسان فوتبال اعتقاد داشتند کی‌روش می‌توانست برای این بازی ترکیب بهتری را به میدان بفرستد.

برخی بازیکنانی که مقابل انگلیس به میدان رفتند نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود که کی‌روش برای ۲ بازی پیش‌رو مقابل ولز و آمریکا تغییرات زیادی در ترکیب ابتدایی تیم ملی لحاظ کند.

اگر علیرضا بیرانوند شرایط بازی داشته باشد او سنگربان ایران در بازی با ولز خواهد بود. در غیر این صورت حسین حسینی یا حتی امیر عابدزاده وظیفه حفاظت از دروازه تیم ملی را بر عهده خواهند داشت. حسینی در بازی با انگلیس ۶ گل دریافت کرد و شاید به لحاظ روحی شرایط بازی مقابل ولز را نداشته باشد و همین موضوع شانس عابدزاده را برای حضور در این بازی را بیشتر می‌کند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده می‌توانند بهترین انتخاب‌های کی‌روش در خط دفاعی باشند. رامین رضاییان که در جام جهانی روسیه عملکرد خوبی در ترکیب تیم ملی داشت با حضور کی‌روش بار دیگر شانس ملی‌پوش شدن را پیدا کرد و به همین خاطر او می‌تواند گزینه مناسبی برای حضور در سمت راست خط دفاعی تیم ملی باشد.

میلاد محمدی مدافع چپ تیم ایران در بازی روز گذشته بود. بعید است او در ۲ بازی باقیمانده تیم ملی شانسی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی داشته باشد. کی‌روش برای مدافع چپ تیم ملی گزینه‌های زیادی در اختیار ندارد. قرار بود ابوالفضل جلالی بازیکن فیکس تیم ملی در این پست باشد؛ اما اشتباهات او در بازی با تونس باعث تغییر نظر سرمربی تیم ملی شد و با این شرایط حضور احسان حاج‌صفی به عنوان مدافع چپ می‌تواند بهترین تصمیم این مربی باشد.

برای ۳ هافبک میانی تیم ملی هم احمد نورالهی، سعید عزت‌الهی و سامان قدوس انتخاب‌های خوبی خواهند بود. عزت‌اللهی نسبت به نورالهی و قدوس عقب‌تر و در فاصله نزدیک‌تر به خط دفاعی بازی خواهد کرد. اگر سردار آزمون شرایط ۹۰ دقیقه بازی را داشته باشد مهدی طارمی در بازی با ولز وینگر چپ تیم ملی خواهد شد و در زمانی که تیم ملی مشغول بازی دفاعی است این بازیکن هافبک چپ می‌شود. جهانبخش یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان ایران در شکست ۶ بر ۲ مقابل انگلیس بود و نیمکت نشینی او در بازی با ولز قطعی به نظر می‌رسد. علی قلی‌زاده با حضور در نیمه دوم بازی با انگلیس توانست بازی نسبتا خوبی به نمایش بگذارد و منطقی است که او در بازی با ولز وینگر راست تیم ملی و جانشین جهانبخش شود.

برای پست مهاجم هم همانطور که عنوان شد همه چیز بستگی به شرایط آزمون دارد. حضور او در ترکیب اصلی باعث خواهد شد فاز تهاجمی تیم ملی قدرتمندتر شود و طارمی فضای بیشتری برای نمایش توانایی‌هایش داشته باشد.

شکست از انگلیس تجربیات زیادی برای تیم ملی داشت و باید امیدوار بود کی‌روش از این تجربیات برای شکست تیم ولز استفاده کند. بازی با ولز برای کی‌روش و شاگردانش سرنوشت‌ساز خواهد بود و سرمربی پرتغالی تیم ملی باید بهترین ترکیب خود را در این بازی به میدان بفرستد.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ولز روز جمعه ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می‌شود.

۱۴۰۱/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...