نسخه چاپی

مدیرعامل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با نما :

تلاش برای رفع موانع صادرات دام زنده به قطر

تلاش براي رفع موانع صادرات دام زنده به قطر

مدیرعامل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اكنون نیز از طریق رایزنی با مقامات قطری درصدد رفع موانع موجود برای صادر كردن دام زنده به این كشور هستیم.

فرزاد پیل تن؛ مدیرعامل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص افزایش ضریب صادرات و موقعت تجاری ایران در بازی های جام جهانی قطر در گفتگو با خبرنگار نما گفت: رقم صادرات به کشورهای همسایه در هفت ماه امسال هشتاد میلیون دلار بود که این میزان در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی داشته است و با اقداماتی که توسط ایران در زمینه زیرساخت های صادرات صورت گرفت امیدواریم این رقم شیب افزایشی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در سال 1400 رقم صادرات در قیاس با سال 99 کاهش 20 درصدی بوده اظهار امیدواری کرد این رقم در سال 1401 با رشد 15 درصد همراه شود.
پیل تن در پاسخ به این سؤال که چه کالاهایی در زمان بازی های جام جهانی از ایران به قطر صادر شد خاطرنشان کرد: علاوه بر مواد غذایی و محصولات کشاورزی که نیاز قطر در ایام جام جهانی است محصولاتی نظیر آهن، مصالح ساختمانی و فولاد به این کشور صادر شد که صدور این محصولات فعلا به دلیل برگزاری مسابقات تعطیل است.
مدیرعامل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران در پایان گفت: اکنون نیز از طریق رایزنی با مقامات قطری درصدد رفع موانع موجود برای صادر کردن دام زنده به این کشور هستیم.

۱۴۰۱/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...