نسخه چاپی

كمبود غذا باری 1میلیون نفر از مردم سوریه

سازمان ملل اعلام كرد یك میلیون نفر از مردم سوریه با كمبود غذا مواجهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رویترز از قول سازمان ملل متحد خبر داد حدود یک میلیون نفر از مردم سوریه با کمبود غذا مواجه هستند.

سازمان ملل گفته است کمبود غذا عمدتاً در مناطقی که درگیری در آنها جریان دارد، مشهود است.

الیزابت بیرس، سخنگوی برنامه غذای جهانی سازمان ملل گفت این سازمان ماهانه به حدود 5/1 میلیون نفر از مردم سوریه جیره‌های غذایی می‌دهد، این در حالی است که تعداد سوری‌های نیازمند غذا 5/2 میلیون نفر است.

وی افزود مردم سوریه به ویژه با کمبود سوخت و نان مواجه هستند.

الیزابت بیرس ادامه داد صف¬های طولانی اکنون در بسیاری از بخش‌های سوریه به امری طبیعی تبدیل شده است، و گزارش‌ها نشان می‌دهند آسیب به کارخانه‌های آردسازی سوریه موجب شده است آرد گندم در بسیاری از مناطق این کشور نایاب شود.

تروریست‌های سوریه از عملیات خرابکارانه‌ای که مردم عادی را با کمبود نان و کالاهای ضروری روبرو می‌کند، برای پیشبرد اهدافشان استفاده کرده‌اند.

«سلیمان ناصر»، استاندار لاذقیه در غرب سوریه چندی پیش در گفتگو با خبرگزاری فارس تأکید کرد برخی اقدامات گروه‌های مسلح مخالف سوریه با حمله به شهروندان و دارایی‌های خصوصی و عمومی، موجب کمبود سوخت در این استان شده‌اند.

الیزابت بیرس گفت سازمان ملل ترتیباتی اتخاذ کرده تا بتواند با وارد کردن سوخت به منظور استفاده‌های انسانی بحران کمبود سوخت در این کشور که موجب شده انتقال غذا به آن هم با مشکل مواجه شود را حل کند.

ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب، در یک سال اخیر تحریم های مختلفی بر دولت سوریه وضع کرده اند.

تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی و به ویژه آمریکا موجب شده تأمین سوخت در سوریه با مشکلاتی مواجه شود.

دولت سوریه در آبان ماه سال جاری در نامه‌ای خطاب به بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: «تحریم های اتحادیه اروپا، ایالات متحده امریکا و کشورهای دیگر علیه سوریه، غیر اخلاقی و غیر قانونی است و ضرر آن متوجه کودکان است.»

۱۳۹۱/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...