نسخه چاپی

حسن لاسجردی :

منابع اطلاعات اروپا رسانه‌های معاند ایران هستند

منبع اطلاعات اروپا رسانه‌هاي معاند ايران هستند

اروپائیان تحت تأثیر فضای برداشت سیاسی خود از وضعیت ایران هستند كه به واسطه رسانه‌های معاند، تبلیغات رسانه‌ای و كانال‌های جمعیت ایرانیان مقیم كشور‌ هستند

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل بین‌الملل در تشریح فشار سیاسی همزمان اروپا و آمریکا به جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار «رسالت» بیان کرد: در تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، چند نکته موردتوجه است؛ نخست اینکه کشورهای غربی همچون آمریکا‌ و برخی کشورهای اروپایی نسبت به تحولات سیاسی ایران، حساسیت دارند. همچنین نحوه تعامل و تقابلی که طی دهه‌های اخیر با این کشورها داشته‌ایم نیز‌ موجب شکل‌گیری‌ این حساسیت شده‌ است.
کارشناس مسائل رسانه افزود: نکته دوم مسئله حقوق بشر است که به‌طور‌ مشخص از سوی اروپایی‌ها به صورت مداوم مطرح می‌شود. اروپائیان میان مسئله امنیت و حقوق بشر، تمایل و اشتیاق بیش‌تری نسبت به موضوعات حقوق بشری‌ دارند و ازاین‌رو به چنین مسائلی توجه می‌کنند و مدعی می‌شوند هرچند که مربوط‌ به مسائل کودکان، زنان یا حقوق اجتماعی و فردی باشد.
لاسجردی تصریح کرد: گویی حساسیت اروپایی‌ها نسبت به مسائل سیاسی ایران آن‌ها را ملزم به مداخله کرده است. ازاین‌رو مداخله خود را به روش‌های غیر‌قانونی و مختلف اعمال می‌کنند.
کارشناس مسائل بین‌الملل‌ همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اروپا و آمریکا مراحل مختلف مناظره، درگیری و چالش را پشت سر گذاشته است. به طورمثال طی یک الی دو دهه گذشته، گفت‌وگوی انتقادی با‌ اروپائیان را‌ پشت سر گذاشتیم و امروز نیز در‌گیر مذاکرات و فراز و نشیب‌های ناشی از آن هستیم که ممکن است یکی‌از علل فشار سیاسی همزمان اروپا و آمریکا‌ باشد.
وی در پایان این گفت‌وگو به تشریح اهداف اروپائیان نسبت به مداخله در امور سیاسی ایران پرداخت و اظهار کرد: اروپائیان تحت تأثیر فضای برداشت سیاسی خود از وضعیت ایران هستند که به واسطه رسانه‌های معاند، تبلیغات رسانه‌ای و کانال‌های جمعیت ایرانیان مقیم کشور‌ هستند و به گمان خود مداخله را پیش می‌برند تا‌ بر‌ سیستم سیاسی کشور‌ فشار بیاورند و آنچه را به نظرشان حق است، اجرا‌ کنند.

۱۴۰۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...