نسخه چاپی

اختصاصی نما

استاندارد دوگانه نمایش نزاع در بنگاه های خبرپراكنی

استاندارد دوگانه نمايش نزاع در بنگاه هاي خبرپراکني

یورنیوز كه خود را رسانه آزاد اروپا معرفی می كند درگیری های بلژیك را تنها در بخش های عربی و فارسی خود با لحنی آرام پوشش داد و از بیان آن به صورت لاتین خودداری كرد.

نفیسه زارعی-   به گزارش نما ،  طی هفته های گذشته و در جریان ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر در ایران رسانه های معاند با  ایجاد دوقطبی های کاذب سعی در افزایش تنش در خیابان های کشور را داشتند و با جنگ روانی در زمینه تیم ملی ایران و تیم جمهوری اسلامی در رقابت های جام جهانی می کوشیدند پیروزی احتمالی مقابل ولز و یا هر تیم دیگر را ناچیز جلوه دهند این در حالی بود که پس از پیروزی ایران ورق برگشت و خیابان ها شاهد جشن پیروزی بودند البته با شکست در مقابل انگلستان نیز، شهرها تبدیل به میدان جنگ و تقابل با حاکمیت نشدند در عین حال رسانه های بیگانه در استانداردی دوگانه به دنبال ایجاد ناآرامی بودند در همین زمان و بعد از باخت دو بر صفر تیم فوتبال بلژیک مقابل مراکش در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، معترضان بلژیکی در بروکسل به خیابان‌ها آمده و با پلیس درگیر شدند.
حدود یکصد نیروی پلیس برای مقابله با این هواداران به حالت آماده باش درآمده بودند و از شهروندان خواسته شده بود تا از تردد در برخی مناطق مرکزی شهر بروکسل خودداری کنند.


همچنین برخی ایستگاه‌های مترو تعطیل شده و بعضی از خیابان‌ها نیز مسدود شدند تا از گسترش خشونت‌ها کم شود اما درست در همین بزنگاه است که استاندارد رسانه ای دوگانه غرب خودش را نشان می دهد یورنیوز که خود را رسانه آزاد اروپا معرفی می کند درگیری های بلژیک را تنها در بخش های عربی و فارسی خود با لحنی آرام پوشش داد و از بیان آن به صورت لاتین خودداری کرد.
 رسانه سعودی اینترنشنال نیز تنها در دو سطر به این درگیری ها پرداخت و با تنظیم زرد خبر اینطور وانمود کرد که اتفاقات روی داده در بلژیک کاملا طبیعی است و اروپایی های چشم آبی هرگز دست به خشونت نزده و این مراکشی های ساکن این کشور هستند که اقدامات خشونت آمیز محدود را رقم زده اند.


این نوع نگرش رسانه های غربی در خصوص موضوعات مشابه در اروپا و آمریکا سال هاست توسط بنگاه های خبرپراکنی دنبال می شود و بلعکس در جنگ ترکیبی بر علیه ایران توپخانه های این رسانه ها با بزرگنمایی و دروغ پردازی موضوعات مختلف را در معرض دید مخاطب قرار می دهند و اذهان عمومی را مسموم می کنند.

۱۴۰۱/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...