نسخه چاپی

آخرین احتمالات صعود در گروه ایران

آیا امكان دارد ایران و آمریكا صعود كنند؟

آيا امکان دارد ايران و آمريکا صعود کنند؟

بیشتر از نصف احتمالات گروه ایران، حكم به صعود تیم‌ملی از مرحله گروهی جام جهانی می‌دهد.

به گزارش نما و به نقل از "ورزش سه"، یک روز تا دیدارهای حساس و سرنوشت‌ساز ایران - آمریکا و انگلیس - ولز که به صورت همزمان برگزار خواهد شد، باقی مانده است.

این دو بازی در حالی برگزار خواهد شد که همه تیم‌ها از شانس صعود به مرحله بعدی برخوردارند و حتی ایران، ولز و آمریکا در حالات خاص می‌توانند به عنوان سرگروه در مرحله حذفی حاضر باشند.

انگلیس با ۴ امتیاز، ایران با ۳ امتیاز، آمریکا با ۲ امتیاز و ولز با یک امتیاز پای به دور بعدی خواهند گذاشت. اما هر کدام از آنها چه میزان شانس برای صعود دارند؟
برای محاسبه احتمال صعود، ۱۳ حالت ممکن بررسی شده است. البته می‌توان حالات بیشتری را هم بررسی کرد اما این ۱۳ حالت، نتایج ممکن در فوتبال را مورد واکاوی قرار داده و به عنوان مثال از احتمال تساوی ۶-۶ انگلیس و ولز به عنوان یک پیشامد مستقل صرف‌نظر کرده تا نتایج قابل اعتمادتری را به دست بدهد. بنابراین ۱۲ حالت در جدول شانس صعود آورده شده است.
شانس صعود انگلیس: ۷۶.۹٪ احتمال صعود، ۴۶.۱٪ احتمال صدرنشینی): پیش فرض حذف انگلیس روی یک احتمال نامعتبر استوار می‌شود که چیزی نیست جز شکست این تیم مقابل ولز. سه پیشامد زیر منجر به حذف سه شیرها خواهد شد:
۱) شکست بیشتر از سه گله انگلیس مقابل ولز و برد ایران
۲) شکست بیشتر از سه گله انگلیس و مساوی ایران
۳) باخت بیشتر از سه گله انگلیس به ولز و پیروزی آمریکا

شانس صعود ایران: (۵۳.۸٪ احتمال صعود، ۲۳.۰۷٪ احتمال صدرنشینی)
ایران تنها در صورت برد یا مساوی صعود می‌کند. از مجموع هشت احتمال موجود در این صورت، پیشامد مساوی ایران و باخت کمتر از سه گله انگلیس است که حکم به حذف تیم‌ملی می‌دهد چرا که در این صورت ولز تفاضل گل بهتری خواهد داشت.

شانس صعود آمریکا (۳۸.۴٪ احتمال صعود، ۳۰.۷٪ احتمال صدرنشینی):
آمریکا فقط باید ببرد تا صعود کند و در صورت برد هیچ احتمالی برای حذف این تیم ممکن نیست. اما در عین حال، یاران پولیشیچ بدون برد به هیچ وجه صعود نخواهند کرد. به نوعی می‌توان گفت سرنوشت تیم فوتبال ایالات متحده برای صعود به مرحله بعدی در دست خودش است.

شانس صعود ولز (۳۰.۷٪ احتمال صعود، ۷.۶٪ احتمال صدرنشینی)
ولز تنها در سه صورت صعود می‌کند و جالب است بدانید که تنها در حالتی صدرنشین می‌شود که بردی بهتر از ۳-۰ مقابل انگلیس داشته باشد و ایران هم برابر آمریکا به نتیجه تساوی برسد که در این صورت آمریکا و انگلیس حذف می‌شوند.
اما شاید بررسی جالب‌تر، بررسی حالت صعود دو به دو تیم‌های حاضر در این گروه باشد:

ایران و انگلیس (۵ از ۱۳ حالت، ۳۸.۴٪)
بیشترین احتمال ممکن، صعود همزمان ایران و انگلیس است که در پنج حالت، این اتفاق رخ می‌دهد. اگر ایران آمریکا را شکست دهد و انگلیس باخت فجیع به ولز نداشته باشد، این دو تیم راهی مرحله بعدی می‌شوند. همچنین اگر ایران بازی خود را مساوی کند و انگلیس برابر ولز شکست نخورد، بازهم این دو تیم به مرحله بعدی خواهند رفت.

انگلیس و آمریکا (۴ حالت، ۳۰.۷٪)
دومین احتمال ممکن، صعود انگلیس به همراه آمریکاست. اگر آمریکا بتواند دیدار خود با ایران را پیروز شود و انگلیس باختی بهتر از ۴-۰ برابر ولز داشته باشد، این حالت رخ می‌دهد.

ایران و ولز (۲ حالت، ۱۵.۳٪)
ایران و ولز تنها در دو حالت بسیار بعید، به صورت همزمان صعود می‌کنند. پیش فرض این دو احتمال، عدم شکست ایران و پیروزی پرگل یاران گرت بیل مقابل انگلیس است: ۱) برد ایران، برد ولز با تفاضل بهتر از سه و ۲) مساوی ایران و برد ولز با تفاضل بهتر از سه

انگلیس و ولز (یک حالت، ۷.۶٪)
این حالت بر پایه شکست انگلیس بنا می‌شود. اگر دیدار ایران و آمریکا مساوی شود و انگلیس با تفاضل یک تا سه گل به ولز ببازد، این دو تیم به مرحله بعدی می‌روند.

آمریکا و ولز (یک حالت، ۷.۶٪)
حذف ایران و انگلیس آخرین احتمال ممکن برای گروه دوم جام جهانی است. اگر آمریکا بازی خود را پیروز شود و ولز هم برد ۴-۰ برابر انگلیس داشته باشد، این دو تیم در کمال ناباوری به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

آمریکا و ایران (صفر حالت، صفر درصد)
در هیچ حالتی ایران و آمریکا هر دو به مرحله بعدی صعود نخواهند کرد و حداقل یک تیم در پایان بازی برای حذف، ناراحت و مغموم خواهد شد.

۱۴۰۱/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...