نسخه چاپی

گلایه رییس جمهور از مجلس

گلايه رييس جمهور از مجلس

عضو فراكسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور از نمایندگان در جلسه غیر علنی امروز تقاضا كرد بعد از معرفی گزینه‌ها و مدیران، اصرار بر انتصاب نداشته باشند و اتخاذ تصمیم نهایی را بر عهده مسئول مربوطه بگذارند.

به گزارش نما ، محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور و هیات وزیران اظهارکرد: آیت‌الله رئیسی کاندیدای جریان ارزشی و اصولگرا بود و نمایندگان مجلس در جریان انتخابات از ایشان حمایت کردند. جلسه امروز نیز جلسه‌ای برای همراهی و همکاری نمایندگان و وزرا برای حل مشکلات مردم بود.

وی در تشریح بیانات رئیس جمهور در جلسه غیرعلنی گفت: بخشی از اظهارات رئیس جمهور درخصوص شخصیت آیت‌الله مدرس با تاکید بر ویژگی‌های بارز ایشان مبنی بر حق‌طلبی، آزادیخواهی و مردم‌محوری بود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی افزود: اظهارات رئیس جمهور حول محور توجه ویژه به فرهنگ، دین، آموزش در برنامه‌های هفتم توسعه، عدالت در پرداخت‌ها، رفع تبعیض، تحقق عدالت به عنوان سند بالادستی در برنامه هفتم بود.



وی ادامه داد: رئیس جمهور بر لزوم تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت تاکید داشتند، تشکیل این صندوق در بودجه ۱۴۰۱ در مجلس به تصویب نرسید. رئیس جمهور معتقد بودند که تشکیل این صندوق موجب ایجاد گشایش‌هایی در استان‌ها می‌دانستند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی معتقد بودند که نیروهایی که در دولت به‌کارگیری می‌شوند باید افرادی پاک‌دست باشند اگر به هر دلیلی گزارشات مردم و نمایندگان مجلس به این نتیجه برسیم که نیرویی ناکارآمد یا فاسد است به هیچ‌وجه تحمل نمی‌کنیم و افراد خاطی برکنار می‌شوند.

آیت الله رئیسی خواستار انصاف نمایندگان در قضاوت‌ نسبت به عملکرد وزرا و مدیران شد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور خواستار انصاف نمایندگان در قضاوت‌ها نسبت به عملکرد وزرا و مدیران استان شدند در عین حال تذکر و مشورت نمایندگان را فرصتی مغتنم دانستند.

هشدا رییس جمهور به اتخاذ تصمیمات غلط در مجلس و کمیسیون‌ها

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بر لزوم پیگیری مصوبات سفرهای استانی تاکید داشتند گفت: آیت‌الله رئیسی معتقد بودند برخی تصمیمات غلط در کمیسیون‌ها و یا صحن علنی مجلس در کوتاه مدت و یا بلندمدت امکان دارد برای نظام هزینه‌های غیرقابل تحمل داشته باشد.

رئیس جمهور معتقد بودند که مشورت با نمایندگان برای انتصابات و معرفی گزینه‌ها راه و کانالی برای شناسایی استعدادهای خوب است اما بعد از انتخاب مسئولان باید دست آنها برای انتخاب و انتصاب مدیران پایین‌دستی باز باشد که روالی منطقی و قانونی است.

تقاضای رئیسی از نمایندگان: بعد از معرفی گزینه‌ها و مدیران، اصرار بر انتصاب نداشته باشید

وی ادامه داد: رئیس جمهور از نمایندگان تقاضا کردند بعد از معرفی گزینه‌ها و مدیران، اصرار بر انتصاب نداشته باشند و اتخاذ تصمیم نهایی را بر عهده مسئول مربوطه بگذارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در جلسه امروز وزرای بهداشت، اطلاعات، صمت، گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند. ۶ نفر از نمایندگان نیز نظرات خود را درخصوص عملکرد دولت اعلام کردند.

وی اظهار کرد: محور اظهارات نمایندگان این بود که دولت سیزدهم دولتی خدمتگزار است و غیرقابل مقایسه با دولت قبل می‌باشد. البته برخی ضعف‌ها در زمینه فرهنگی، تبعیض در پرداخت‌ها، لزوم حذف بانیان وضع موجود مورد تاکید نمایندگان بود.

وی اظهار داشت: محور بحث رئیس مجلس شورای اسلامی نیز همراهی و تعامل با دولت برای حل مشکلات مردم و تدوین و تصویب قانون بودجه و قانون برنامه هفتم توسعه بود. قالیباف معتقد بود که دولت باید برنامه ویژه‌ای برای کنترل تورم داشته باشد.

تذکر جدی قالیباف به نمایندگان

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در مورد حواشی این جلسه گفت: در چنین جلساتی وقتی نمایندگان، وزرا را می‌بینند مشکلات حوزه‌های انتخابیه را در قالب مکاتبات مطرح می‌کنند تا دستور وزیر را برای حل مشکلات اخذ کنند. برخی نمایندگان در حال گفت و گو و رایزنی با وزرا بودند که موجب شد فضای مجلس شلوغ شود و آرامش لازم برای شنیدن اظهارات وزرا وجود نداشت لذا رئیس مجلس دقایقی پشت تریبون حاضر شدند و از نمایندگان تقاضا کردند که آرامش جلسه را حفظ کنند تا جلسه جداگانه‌ای برای بررسی مشکلات حوزه‌های انتخابیه برگزار شود.

۱۴۰۱/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...