نسخه چاپی

گزینه اصلی جانشینی تیته در برزیل

گزينه اصلي جانشيني تيته در برزيل

در فرانسه ادعا شده است كه فدراسیون فوتبال برزیل پس از پاسخ منفی كارلو آنچلوتی حالا علاقه دارد تا زین الدین زیدان را جانشین تیته كند.

تیم ملی برزیل با هدایت تیته، یک بار دیگر در فتح جام جهانی ناکام ماند و با شکست برابر کرواسی در ضربات پنالتی به کار خود در جام جهانی قطر پایان داد. از سال ۲۰۰۲ که برزیل با مربیگری اسکولاری موفق به قهرمانی جام جهانی شد، این تیم همواره در مراحل حذفی پشت سد تیم های اروپایی مانده است. در روزهای اخیر شایعه شده است که فدراسیون فوتبال برزیل تصمیم گرفته از یک مربی خارجی استفاده کند و گزینه مدنظر نیز کارلو آنچلوتی، مربی ایتالیایی رئال مادرید، است.



در پاسخ به این گمانه زنی، کارلتو تاکید کرد که فعلا علاقه ای برای کار در سطح ملی ندارد:«نمی دانم در آینده چه رخ خواهد داد و من در زمان حال زندگی می کنم. اوضاعم در رئال فوق العاده خوب است و این فصل اهداف زیادی داریم که می خواهیم به آنها برسیم. من تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ با رئال قرارداد دارم و از اینجا تکان نمی خورم مگر اینکه باشگاه اخراجم کند.»



در همین رابطه امروز نشریه فرانسوی اکیپ خبر داد که فدراسیون فوتبال برزیل علاقه‌مند است تا زین الدین زیدان را جانشین تیته کند. طبق این گزارش، زیدان تمام مشخصه‌های یک مربی واجد شرایط برای هدایت برزیل را دارد چرا که هم از لحاظ فنی خود را پیش از این اثبات کرده و هم اینکه تحت قرارداد با هیچ باشگاهی نیست و جذب او رایگان خواهد بود.



زیدان با رئال مادرید سه بار متوالی قهرمان چمپیونزلیگ شده و این باشگاه را نیز دو بار به قهرمانی لالیگا رساند. زیدان در دوران مربیگری اش در رئال به همه جام ها غیر از کوپا دل ری دست یافت. اکیپ همچنین نوشته است که زیدان فعلا منتظر تعیین تکلیف دیدیه دشان با تیم ملی فرانسه است. دشان قرار است به زودی در مورد تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال فرانسه پاسخ نهایی را بدهد. اگر او از هدایت فرانسه کناره‌گیری کند، زیدان اصلی‌ترین گزینه جانشینی او خواهد بود.

فدراسیون فوتبال برزیل همچنین روی گزینه هایی مثل مارسو گایاردو، مائوریسیو پوچتینو، روبرتو مارتینز، توماس توخل و رافا بنیتس هم نظر مثبت دارد.
منبع: ورزش سه

۱۴۰۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...