نسخه چاپی

علائم سویه جدید كرونا BQ.۱

علائم سويه جديد کرونا BQ.?

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: چنانچه زیرسویه BQ.۱ در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم كرونا در كشور خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پدرام پاک آئین، با بیان اینکه وزارت بهداشت موارد بیماری، شرایط کلی استان‌ها و بیمارستان‌ها را تحت رصد داشته و آمادگی مقابله با هر گونه موج احتمالی کرونا را دارد، افزود: در این زمینه، دستورالعمل‌های لازم به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ و اقدامات مقتضی برای مقابله با موج احتمالی، مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: چنانچه زیرسویه BQ.۱ در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود؛ هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه شدید یا عیناً مشابه رفتاری که در سایر نقاط دنیا داشته، نباشد.

پاک آئین افزود: در حال حاضر دو زیر سویه BA.۵ و BQ.۱ با قابلیت انتقال بالایی که دارند، مسئول موارد ابتلاء در بیش از ۷۰ درصد مبتلایان در آمریکا هستند؛ این زیرسویه ها علائم خفیفی شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کنند که مشابه سایر علائمی است که در زیر سویه های مختلف اومیکرون نیز دیده شده است.

دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت یکی از دلایلی که ورود موج کرونا به ایران تقویت می‌کند را سفرهای اتباع ایرانی مقیم غرب کره زمین همزمان با سال نو میلادی به کشور دانست و گفت: تحقیقاتی که درباره بار بیماری‌ها در جهان شده، آمادگی برای ورود زیر سویه جدید اومیکرون به کشور را توصیه می‌کند.

پاک آئین خاطرنشان کرد: در ایران مراجعین سرپایی کووید ۱۹ در هفته اخیر نسبت به هفته قبل تقریباً ۹ درصد و مراجعین بستری در هفته اخیر نسبت به هفته قبل، تقریباً ۶.۶ درصد کاهش یافته است.

۱۴۰۱/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...