نسخه چاپی

ماكرون بازهم در امور ایران دخالت كرد

ماکرون بازهم در امور ايران دخالت کرد

رئیس جمهور فرانسه در اقدامی مداخله جویانه، به اعدام «علیرضا اكبری» جاسوس انگلیس در ایران واكنش نشان داد.

به گزارش نما به نقل از روسیا الیوم، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در اقدامی مداخله جویانه به واکنش علیرضا اکبری جاسوس انگلیس که به دار مجازات آویخته شد، واکنش نشان داد.


بر اساس این گزارش، امانوئل ماکرون در مواضعی خصمانه مدعی شد: اعدام علیرضا اکبری شهروند انگلیسی-ایرانی اقدامی شنیع و وحشیانه است.


رئیس جمهور فرانسه در پیامی توئیتری افزود که وی با انگلیس که این اعدام را محکوم کرد، اعلام همبستگی می‌کند.


لازم به ذکر است که مرکز رسانه قوه قضائیه روز شنبه اعلام کرد که حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.


بر اساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI6 و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.


همچنین اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان دهنده ارزش محکوم، اهمیت دسترسی‌های او و اعتماد دشمن به وی بوده است.


لازم به ذکر است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به تازگی با صدور بیانیه‌ای از بازداشت یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.


متن این بیانیه به شرح زیر است:


به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند؛ یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چندلایه در حوزه‌های ضداطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد. جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعاتِ مکتسبه را به‌صورت کاملاً آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.


این جاسوس، در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مأمورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد. سپس و در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید. علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی‌هایش، به یک جاسوس کلیدی برای سرویس SIS تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته‌ی میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد.


افسران ضدجاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیل اطلاعات پیرامون اهداف و لیست نیازمندی‌ها، شکل ارتباطات و ابزارهای ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیما بین سرویس SIS و جاسوس مورد نظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند. نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضائی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضائی، حکم وی صادر گردید.


جان برکفان گمنام ایران اسلامی صراحتاً اعلام می‌نمایند اگر چه دشمن خبیث انگلیسی توانسته بود از نقطه ضعف‌های این فرد بهره گیرد و او را به استخدام خویش درآورد، اما یقیناً نمی‌داند که کدام بخش از اطلاعات دریافتی، از نوع اطلاعات هدایت شده و فریب بوده است. همچنین مجاهدین گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می‌نمایند که با توکل به ذات اقدس احدیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)، شناسایی جواسیس و عناصر نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد قانونی با آن‌ها را بدون هیچ‌گونه تساهل و تسامح و ملاحظه‌یی، در اولویت تلاش‌های مجاهدانه و شبانه‌روزی خویش قرار داده‌اند.

۱۴۰۱/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...