نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی عنوان كرد:

علل عقب ماندگی از فرایند انقلاب اسلامی و راهكارهای رفع آن

علل عقب ماندگي از فرايند انقلاب اسلامي و راهكارهاي رفع آن

قائم مقام دبیركل حزب موتلفه اسلامی گفت: جوانان عزیز با كسب تجربه گذشتگان و آماده سازی فكری و علمی و ایمانی خود را برای پذیرش مسئولیت در گام دوم انقلاب آماده كنند.

صادق رخ فرد- به گزارش نما ،حمیدرضا ترقی قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی تربت حیدریه؛ همزمان با سالروز شهادت حضرت زینب (س) و افطار آخرین روز اعتکاف در مسجد جامع آن شهر به ایراد سخن پرداخت.

 ترقی دراین مراسم که مردم، مسئولین، روحانیت، امام جمعه، فرماندار و معاونین، جوانان انقلابی، معتکفین و جمعی از سربازان پادگان ارتش  نیز حضور داشتند با گرامیداشت  چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب (س) الگوی زن صبور و مقاوم و مبارز قیام کربلا افزود: ملت ایران سالگرد انقلابش را امسال در شرایطی برگزار می کند که به کوری چشم دشمنانی که فکر می کردند انقلاب اسلامی ایران چهلمین سال عمر خود را هم نخواهد دید از یک جنگ ترکیبی برنامه ریزی شده گسترده که توسط آمریکا، صهیونیستها، اروپائی ها، عربستان و دهها گروه ضد انقلاب مزدور مانند منافقین، کومله و سلطنت طلبها، تجزیه طلبان، وهابی ها و داعشیها طراحی شده بود؛ پیروز و سربلند بیرون آمده است .

وی با اشاره به اثرگذاری شبکه های اجتماعی گفت: اکنون هزاران جوان فریب خورده ای که تحت تاثیر فضای مجازی دشمن به خطا رفته و در میدان دشمنان بازی کردند و امروز از رفتارهای احساسی و خشن و غیر اخلاقی خود متنبه و پشیمان هستند مورد عفو پدرانه رهبری قرار گرفته و به آغوش وطن و خانواده شان برگشتند و توطئه های بعدی دشمن با این اقدام خنثی شد.

 رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی تصریح  کرد : شجره طیبه انقلاب اسلامی در کشور و منطقه ریشه دوانیده و با اقتدار و استحکام بی نظیر؛ میوه های استقلال، آزادی و حاکمیت معنویت و ارزشهای دینی و عزت و اقتدار ملی و علمی آن درحال به ثمر رسیدن است.

 ترقی بررسی کرد: ملت ایران با هدایت امامین انقلاب با فداکاری و مقاومت راه پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی را درگام اول پشت سر گذاشته و بعد از پیروزی؛ نظام جمهوری اسلامی را مستقر ساخته و به برکت آن ره صدساله عمران، آبادی و توسعه همه جانبه کشور را در چهل سال رفته است اما علی رغم اینکه در گام اول به برکت خود باوری و اعتماد به نفس ملی ناشی از انقلاب اسلامی و هدایت های رهبری بحرانها و موانع دشوار جنگ تحمیلی و جنگ داخلی با تجزیه طلبان و کودتاهای متعدد و تحریمهای اقتصادی و تهاجم فرهنگی را پشت سر گذاشته  و توانسته کشور را به اولین جایگاه جهانی تولید داروهای مقابله با ایدز، درمان روماتیسم، ضد زخم دیابت و اولین جایگاه جهانی تولید تانک و استارتر هواپیما و پرینتر سه بعدی و لوله های چدنی با قطر 2متر و دومین جایگاه جهانی تولید هواپیمای استراتژیک خورشیدی و پهباد رادارگریز و ساخت دریچه قلب و داروی ضدسرطان برساند.

وی در ادامه گفت:همچنین ایران توانسته سومین جایگاه جهانی در تولید دکل انتقال برق و دانش تبدیل گاز به بنزین و فن آوری ساخت نیروگاه خورشیدی و درمان نازائی و تولید داروی ام اس و چهارمین جایگاه جهانی در تولید موشکهای دور برد و بسیاری موفقیتهای دیگرمثل ساخت کشتی های اقیانوس پیما و ماهواره و موشک بالستیک  کسب کند .

 قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مراحل دیگر انقلاب اسلامی تصریح کرد: ولی در طی مراحل دیگر فرایند انقلاب اسلامی؛ یعنی دولت سازی اسلامی – جامعه سازی اسلامی و تمدن نوین اسلامی  هنوز عقب هستیم . اگر چه ملت ما اثبات کرد که بدون تکیه به قدرتهای بزرگ میتوان راه توسعه و پیشرفت را طی کرد و مدارج علمی و فن آوری های پیچیده را کسب کرد ولی هنوز در جامعه سازی اسلامی،  در دولت سازی اسلامی و در تربیت نسل جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی عقب هستیم.

 وی افزود: همچنین در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، در توجه و بهره وری از ظرفیت زنان برای توسعه کشور و  در حاکمیت ارزشهای دینی و اسلامی در جامعه عقب هستیم. 

 نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در رابطه با چرائی و علل این عقب ماندگیها گفت : یکی از علل این عقب ماندگیها این است که انقلاب را به حوزه های اقتصادی و آموزشی و فرهنگ عمومی و سبک زندگی و اخلاق اجتماعی، مثل حوزه های نظامی و دفاعی و صنعت و تکنولوژی و پزشکی و فن آوری هسته ای نکشانده ایم . دیگر علت این عقب ماندگیها این است که در انتخاب مجریان و اداره کنندگان کشور به شاخصهای مورد تاکید رهبری کم توجهی کرده ایم .

وی در ادامه تشریح کرد: علت دیگر را باید در کم توجهی مجریان به سیاستها و هدایتهای رهبری در حوزه های اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی، علم و فن آوری وعدم پایبندی به ظرفیتهای داخلی و امید به بیگانگان دانست .آخرین علت عدم استفاده از نخبگان و متخصصان دلسوز وخردجمعی در حل مسائل و مشکلات کشور است.

ترقی با توجه به عدم ورود انقلاب به مباحث اقتصادی افزود: اگر انقلاب به حوزه اقتصاد رسوخ می کرد، امروز بودجه کشور متکی به درآمد نفت نبود. سیاستهای اصل 44 اقتصاد کشور را دگرگون میکرد و نقش دولت در اقتصاد تعدیل میشد و اقتصاد مقاومتی تحریمها را حنثی کرده بود .اگر انقلاب به حوزه آموزش و پرورش وارد شده بود ؛ علم مفید جای علوم غیر مفید را گرفته و و نسل تراز انقلاب را برای آینده ساخته بودیم. 

وی تصریح کرد: اگر انقلاب به حوزه فرهنگ عمومی جامعه رسوخ کرده بود سبک زندگی اینقدر دچار کژی و انحراف نبود و اسراف و تبذیر و اشرافیگری و چشم و هم چشمی و عدم وجدان کاری و قانونگریزی و دروغ و غیبت و تهمت و.... نمی شد .

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب راه حل های عقب ماندگیهای فوق را در گام دوم انقلاب چنین برشمرد :اول، آفت هرانقلابی فراموش کردن اصول و آرمانهای آن توسط مردم است لذا باید آرمانها و اصول انقلاب را پاسداری و فراموش نکنیم . دوم هر انقلابی که در آن اراذل مقدم بر افاضل دانسته شود وشایسته گزینی مغلوب رابطه بازی و جناح بازی شود دچار چالش و شکست میشود .

ترقی در ادامه گفت: هرجائی که به اسلام عمل نکرده ایم دچار مشکل شده ایم پس باید جامعه اسلامی را براساس اسلام اداره کنیم. چهارم  در هیچ جای دنیا رهبری مثل امام و مقام معظم رهبری با این درایت و خردمندی و آینده نگری و هوشمندی که در مقام ولایت فقیه و اتصال به ولایت امام معصوم به نظام ما مشروعیت بخشیده و هدایتهای او معجزه آسا کشور را درمسیر رشد و تعالی سوق میدهد؛ نداریم. قدراو را با تبعیت از رهنمودهایش باید دانست.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی وحدت را در حل مشکلات بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: پنجم وحدت و انسجام ملی حول محور ولایت و پرهیز از اختلاف و چند دسته گی سم مهلک برای کشور و مانع رشد و شکوفائی و پیشرفت است، باید با هرگونه حرکت تفرقه افکن مقابله کرد . ششم مجریان و کارگزاران نظام اسلامی باید خود را نوکر و خادم مردم بدانند و از هیچ تلاشی در جهت حل مشکلات آنان دریغ نورزند. 

وی در ادامه تاکید کرد:هفتم جوانان عزیز با کسب تجربه گذشتگان و آماده سازی فکری و علمی و ایمانی خود را برای پذیرش مسئولیت در گام دوم انقلاب آماده کنند . هشتم، دولت سیزدهم با عزم راسخ و ایمان به اصول و آرمانهای انقلاب و تبعیت از رهبری تمام کوشش خود را برای حل مشکلات مردم و رفع عقب ماندگیها بکار گرفته باید او را یاری کرده و فرصت داد تا بتواند عقب ماندگیهای دولتهای قبل را جبران کند .


۱۴۰۱/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...