نسخه چاپی

نگرانی رژیم صهیونیستی از احیای احتمالی روابط ایران و مصر

رسانه های رژیم صهیونیستی درباره احتمال احیای روابط ایران و مصر با وجود برخی اختلافات دو كشور درباره مسائل مختلف از جمله فلسطین هشدار دادند.

به گزارش نما، روزنامه اسرائیلی «معاریو» در گزارشی نسبت به تجدید روابط قاهره با تهران با وجود برخی موارد اختلاف نظر بین آنها از جمله موضع ایران در قبال حماس و جهاد اسلامی در غزه هشدار داد.

  

بر اساس گزارش این روزنامه، صحبت‌های ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد تجدید روابط کشورش با مصر موید این است که ائتلاف جدید عربی - ایرانی چند روز پس از کلید خوردن آن توسط عربستان سعودی در شرف اجرایی شدن است.

  

در گزارش این روزنامه عبری اشاره شده است که کانال‌های ارتباطی بین دو کشور ایران و مصر همچنان وجود دارد، زیرا قاهره و تهران گفتگو را متوقف نکرده اند و ایران برای مصر و رهبری سیاسی آن احترام زیادی قائل است.

  

گزارش معاریو می‌افزاید که ایران در سال گذشته چندین بار به صراحت اعلام کرده است که از گفتگو با مصر حمایت می‌کند. همچنین وزیر امور خارجه ایران در دسامبر گذشته از پیشنهاد محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای آغاز گفتگو بین قاهره و تهران استقبال کرد. نخست وزیر عراق همچنین تمایل خود را برای آغاز گفتگوهای مستقیم بین دو کشور ایران و مصر در سطوح امنیتی و سیاسی ابراز کرد.

  

به نوشته این روزنامه، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیراً فاش کرد که در پایان سال گذشته دیداری مثبت میان وزیر امور خارجه ایران و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، در سلطان نشین عمان صورت گرفت. همچنین تجدید روابط بین ایران و عربستان سعودی مسیر را برای احیای روابط بین قاهره و تهران در آینده باز کرد.

                    

                       منبع: مهر

                

۱۴۰۱/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...