نسخه چاپی

امیر قلعه نویی:به ما ظلم شد

امير قلعه نويي:به ما ظلم شد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینكه دنبال فوتبال هجومی است، از بازیكن سالاری در تیم ملی دفاع كرد و گفت: انصراف اولیه‌ام از سرمربیگری تیم ملی دلیل خاصی نداشت.

به گزارش نما و به نقل از مهر، نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری امیر قلعه نویی عصر امروز یکشنبه آغاز شد.

قلعه نویی پیش از شروع این تمرین به جمع خبرنگاران حاضر در کمپ تیم‌های ملی اضافه شد و درباره برنامه‌هایش در این تیم را تشریح کرد.

سرمربی تیم ملی گفت: پیشاپیش عید نوروز را تبریک می گویم. از جامعه فوتبال، مردم و باشگاه‌ها تشکر می‌کنم که بعد از محول شدن این وظیفه به من به عنوان یک سرباز… باید از کی روش و اسکوچیچ هم تشکر کنم بابت زحماتی که برای فوتبال ایران کشیدند.

قلعه نویی افزود: باید تلاش کنیم برنامه مان هم خوب بشود و مردم از فوتبال بازی کردن لذت ببرند. لذت فوتبال نوع بازی است و گل‌هایی است که رد و بدل می‌شود و اخلاق در زمین است. با بازیکنان صحبت کردم که حتماً این مسائل را رعایت کنند. من یک فوتبال خوب را دوست دارم. در گل گهر ۳۵ گل زده‌ایم و دومین تیم برتر از این نظر هستیم. فوتبال هجومی اما با برنامه و ساختار دفاعی را دوست دارم.

وی تاکید کرد: هنوز کادر ما کامل نشده است. قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان با من صحبت کردند. درگیر دو مسابقه بودیم. بعد از آن یک لیست دادیم. هر انتخابی یکسری حرف‌ها دارد. تاکید ما این است که فوتبال هجومی و خوب داشته باشیم. از شما عزیزان (خبرنگاران) خواهش می کنم… باید قدردان شما باشیم. شما باید بازوی ما باشید و به ما کمک کنید. حتی انتقادات شما برای مردم است. حب و بغض یک بحث است و انتقال یک بحث دیگر.

سرمربی تیم ملی درباره دو بازی تدارکاتی پیش رو خاطرنشان کرد: همین که این دو بازی با روسیه و کنیا جور شد، خوب است. می‌تواند محک خوبی برای من و بازیکنانی باشد که قرار است با افکار و ایده جدید بازی کنند. باید از مسئولان تشکر کنم.

قلعه نویی درباره شرایط تیم ملی برای قهرمانی در آسیا و اینکه آیا با بی نظمی‌ها برخورد می‌کند، گفت: باید بازیکن سالاری داشته باشیم! بازیکن شما باید سالار باشد که شما روی نیمکت راحت باشید. باید با بازیکن محوری برخورد بشود. هرچقدر کار بلد باشید به عنوان مربی تا کنار خط است. خوشبختانه در هر تیمی بوده‌ام، از نظر رفتار چارچوب‌ها و صداقت را مشخص کرده‌ام. حتماً و حتماً باید تبدیل به یک تیم بشویم؛ به خاطر مردم و ایران عزیز. تیم هم همین است. یقیناً باید همه تلاش کنیم تا به یک هدف برسیم. باید بازیکن سالاری داشته باشیم اما بازیکن محوری نه. ان شاءالله نیست. به گذشته کاری ندارم. از این به بعد صحبت می‌کنم. کسانی که با من کار کرده‌اند می‌دانند هم رفیقشان هستم و هم اصولی دارم که باید رعایت بشود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مدت زمان قراردادش با تیم ملی و اینکه چرا چهار ساله نیست، اظهار کرد: عرف مربیگری از یک جام جهانی تا یک جام جهانی دیگر است. تا دی ماه و جام ملت‌های آسیا هشت، نه ما وقت داریم. تغییرات رفتاری و نگرشی و نوع بازی نیاز به زمان دارد. ان شاءالله در فرصتی که داریم با هیات رئیسه و مهدی تاج صحبت می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص لژیونرها و توجهش به لیگ برتر ایران یادآور شد: یک تیم به نام ایران داریم؛ لژیونر و لیگ یکی است. هر کسی که بهتر باشد و به افکار تاکتیکی ما بخورد دعوت می‌شود. لژیونرها هم بازیکنان بزرگی هستند ولی باید لیگ را هم ببینیم. لژیونرها از همین لیگ لژیونر شدند. علاوه بر اینکه لیگ را می‌بینیم، لژیونرها مدنظر هستند. مثلاً سامان قدوس درگیری خانوادگی داشت و گفت می‌خواهم کنار باشگاه باشم. سردار آزمون هم گفت مشکلی برای همسرش دارد. آنقدر بازیکنان خوبی داریم که همزمان می‌توانیم دو تیم ملی خوب با پنج درصد بالا یا پایین داشته باشیم. هرکسی با تمام وجودش در خدمت مردم و ایران باشد، استقبال می‌کنیم. شرایطشان را درک می‌کنیم. سامان قدوس شرایط خاصی داشت که درک کردیم. سردار هم همینطور. دوست ندارم باز کنم. کسانی هستند که با تلاش بیشتر می‌توانند جایگزین بشوند.

قلعه نویی در خصوص عدم دعوت از مهدی قایدی اظهار کرد: هر لیستی صحبت‌های خاص خودش را دارد. قایدی بخصوص در هفت بازی گذشته کیفیت خیلی خوبی داشت. در اردوهای بعدی تلاش بیشتری کند… بعضی بازیکنان شاید لیاقت داشتند ولی این لیست به افکار ما نزدیکتر است. شاید در لیستهای بعدی جابجایی بشود و نفرات شایسته‌تر دعوت بشوند. تا خرداد فرصت بیشتری هست. بازیکنان دیگری هم بودند. در تیم ملی باید ۲۰ نفر دعوت کنید که بر اساس اولویت تاکتیکی است.

وی درباره احتمال قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: تیم ملی پتانسیل خوبی دارد و نسل طلایی هم داریم ولی فوتبال شرایط خاص خودش را دارد. چه کسی فکر می‌کرد لیورپول هفت گل به یونایتد بزند یا برزیل در جام جهانی هفت گل بخورد. پتانسیل و بازیکنان خوبی داریم. اتفاقات فوتبال است. مثلاً روی نیمکت هستید و یکهو تیمتان ۱۰ نفره می‌شود.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه ابتدا قبول نکرد هدایت تیم ملی را قبول کند اما پس از آن تصمیمش را تغییر داد و اینکه آیا دلیلش این بوده که گزینه‌های زیادی همزمان با نام او برای تیم ملی مطرح شده است؟ گفت: ناراحت نبودم. آن تصمیم اول دلیل خاصی نداشت. آن زمان تشخیص دادم این کار را بکنم. این عزیزان مربیان خوبی هستند. بعداً بازهم از طرف فدراسیون پیشنهاد شد. یک زمانی من در کمیته فنی فدراسیون بودم. با روسیه بازی داشتیم و همزمان سرمربی سپاهان بودم. علی کفاشیان (رئیس وقت فدراسیون فوتبال) به من گفت این بازی را به عنوان سرمربی برو که نرفتم و منصوریان رفت. در یک بازه زمانی دیگر که در سپاهان بودم بهاروند و کشوری فرد آمدند و برای تیم ملی صحبت کردند که نشد. باید سرباز مملکت باشیم. مردم ولی نعمت ما هستند. باید تا جایی که می‌توانیم در اختیار مردم باشیم. الان این وظیفه بر عهده ما است. ادعایی نداریم. از رسانه‌ها می‌خواهم کمک کنند تا این نسل طلایی فوتبال یک نتیجه خوب توام با فوتبال زیبا داشته باشد.

قلعه نویی در خصوص تغییرات خودش نسبت به ۱۶ سال گذشته گفت: به قول معروف «موی سپیدم را فلک رایگان نداد». تجارب ما بیشتر شده است. یکسری اشتباهاتی داشتیم و من هم تغییر کرده‌ام. پخته‌تر شده‌ام. یکسری مسائل بوده است دیگر.

سرمربی تیم ملی ایران درباره اینکه گفته بود کارش در این تیم در دوره اول سرمربیگری ناتمام مانده بود، گفت: نگفته بودم ناتمام ماند. تیم ملی در ۲۰۰۶ با آن شرایط به جام جهانی رفت. بعد اختلافاتی افتاد و دادکان رفت. فدراسیون سرپرست داشت و به من مسئولیت سرمربیگری داده شد. اولش قبول نمی‌کردم. با یک برنامه ریزی خوب، ۲.۱۱ امتیاز گرفتیم. ۱۰ برد از ۱۷ مسابقه و ۶ تساوی و یک باخت داشتیم. آن موقع به ما ظلم شد. بعدها همان اتفاقات افتاد ولی کسی دادگاهی نشد. نمی‌خواهم به گذشته برگردم. اگر اجازه می‌دادند آن برنامه جلو می‌رفت، برنامه خوبی بود.

۱۴۰۱/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...