نسخه چاپی

در ديدار با وزير خارجه بوركينافاسو

صالحی:اراده ایران توسعه روابط با آفریقا است

عکس خبري -اراده ايران توسعه روابط با آفريقا است

وزیر خارجه كشورمان گفت: اراده مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با آفریقا است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان سه شنبه شب در سومین مرحله از سفر خود به قاره آفریقا وارد «بورکینافاسو» شد و بلافاصله با «احمد جبرئیل باسوله» وزیر امور خارجه این کشور به گفت‌وگو و رایزنی پرداخت.

صالحی در این دیدار تاکید کرد: اراده مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با آفریقا است.

وی افزود: ایران و آفریقا با توجه به قرابت فرهنگی و همچنین تجارب و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: لازم است با تبادل هیئت‌های مختلف، زمینه و ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های گوناگون از جمله اقتصادی، تجاری، کشاورزی، صنعتی و بهداشت شناسایی شود و بسترهای لازم برای گسترش همکاری‌های فیمابین فراهم شود.

صالحی همچنین از باسوله برای سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر خارجه بورکینافاسو نیز ضمن ابراز مسرت از سفر صالحی به کشورش گفت: امیدواریم از فرصت این دیدار برای رشد روابط دوجانبه و همکاریهای چندجانبه استفاده کنیم و سطح روابط 2 کشور را ارتقاء دهیم.

وی با ابراز خوشحالی از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علاقمندی کشورش را برای همکاری مشترک و استفاده از تجربیات ایران در زمینه‌های کشاورزی، مکانیزه کردن کشاورزی، بهداشت و آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد.

در این دیدار همچنین پیرامون تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات خاورمیانه و آفریقا و نقش مهم 2 کشور در مناطق خود در کمک به حل و فصل مشکلات تبادل نظر شد و با توجه به ظرفیت‌ها در چارچوب نم، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا همکاری‌های مشترک مورد توجه قرار گرفت.

وزیر خارجه بورکینافاسو گزارشی از آخرین تحولات بحران کشور مالی ارائه کرد و نقش منطقه‌ای ایران در کمک به حل و فصل بحران‌ها را ستود.

در این ملاقات که وزیر خارجه بورکینافاسو حضور سیاسی کشورها در ایران را مهم خواند، موضوع بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران مورد توجه قرار گرفت.

۱۳۹۱/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...