نسخه چاپی

"یك میلیون سوری گرسنه‌اند"

عکس خبري -  "يک ميليون سوري گرسنه‌اند"

سازمان ملل اعلام كرد: حدود یك میلیون سوری به علت مشكلات در دسترسی‌ به مایحتاج عمومی در مناطق جنگ زده از گرسنگی در رنج هستند و سازمان‌های امداد رسان برای كمك به این مردم تحت فشارهای شدید قرار دارند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل در حال حاضر در هر ماه به حدود 5 / 1 میلیون سوری کمک غذایی می‌دهد.

اما به گفته الیزابت بیرز، سخنگوی برنامه جهانی غذا هنوز تا رساندن این کمک‌ها به تمامی 5 / 2 میلیون سوری نیازمند فاصله زیای وجود دارد.

نان و سوخت در سوریه به شدت کم است اما برنامه جهانی غذا اعلام کرد که مجوز ویژه‌ای را از سوی دولت سوریه به دست آورده تا از لبنان برای کامیون‌های توزیع کننده کمک سوخت وارد کند.

برنامه جهانی غذا به علت دشواری دسترسی به مناطق ناامن نمی‌تواند کمک‌های خود را افزایش دهد. تنها چند سازمان امداد رسان وجود دارند که این اختیار را برای توزیع کمک‌های امدادی و اقلام مورد نیاز در سوریه دارند که برخی از این سازمان‌ها با کمبود نیرو، سوخت و دیگر مواد رو به رو هستند.

بیرز در یک کنفرانس خبری در شهر ژنو تصریح کرد: شریک اصلی ما یعنی هلال احمر کشور سوریه تحت فشار بیش از حد قرار دارد و دیگر توان گسترده‌تر کردن کمک‌های خود را ندارد.

به گفته وی وخامت اوضاع امنیتی، سازمان برنامه جهانی غذا را وادار ساخته تا کارکنان خود را از شهرهای حمص، حلب، طرطوس و قامیشلی خارج کند. اکنون در بسیاری از بخش‌های سوریه صف‌های طولانی برای خرید نان تقریبا عادی شده و در بسیاری از بخش‌های کشور به علت آسیب دیدن آسیاب‌ها که اغلب‌ آنها در منطقه حلب قرار دارند با کمبود آرد گندم رو به رو هستیم.

وی خاطرنشان ساخت که اعطای غذا به نیازمندان در سوریه به علت ناامنی به تاخیر افتاده و کشتی‌ها به منظور تحویل کمک‌ها به سوریه مجبورند به جای بندر طرطوس به بندر بیروت در لبنان بروند.

آوارگان سوری دراردوگاه ستاری در شمال اردن هنگام تقسیم نان به مددکاران حمله بردند و چندین تن را زخمی کردند.

"نمار حمود" سخنگوی دولت اردن در امور پناهندگان به خبرگزاری فرانسه گفت: آوارگان هنگامی که به مددکاران حمله‌ور شدند یکدیگر را نیز هل می‌دادند. به‌گزارش پلیس در این کشمکش هفت‌ تن زخمی شدند.

آوارگان در آستانه زمستان از نبودن مواد غذایی و پوشاک کافی و چادرهای مقاوم در برابر برف و باران شکایت دارند.

در اردوگاه ستاری حدود۵۰۰ چادر در نتیجه ریزش باران شدید و توفان از جا کنده شده و یا دچار آب‌گرفتگی شده است. اردوگاه ستاری که ۶ ماه پیش ایجاد شده دارای ۴ هزار آپارتمان و ۴ هزار و ۵۰۰ چادر است.

خبرگزاری فرانسه خبر می‌دهد که وضعیت در این اردوگاه بسیار ناگوار است. توفان برق اردوگاه را قطع کرده و راه‌های رسیدن به آن به علت بارندگی شدید گل‌آلود است.

پس از بارندگی شدید، آب به بسیاری چادرهای آوارگان راه یافته است پس از بارندگی شدید، آب به بسیاری چادرهای آوارگان راه یافته است.

اردن تاکنون ۲۸۰ هزار فراری سوری را پذیرفته است. این کشور در روزهای گذشته زیر فشار باران‌ پیاپی و توفان شدید بوده است.

تامین نیازهای غذایی جنگ‌زدگان در خود سوریه نیز با دشواری شدید روبرو شده است. برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد که در ماه ژانویه تنها قادر است به یک میلیون و ۵۰۰ هزار سوری کمک غذایی برساند و توان رساندن کمک به یک میلیون نفر دیگر را ندارد.

کشورهای کمک‌رسان به سوریه از جمله آلمان و آمریکا تاکنون ۱۱۷ میلیون دلار در اختیار سازمان جهانی غذای سازمان ملل قرار داده‌اند. این سازمان اعلام کرده که تا ماه ژوئن امسال به ۱۳۶ میلیون دلار دیگر نیاز دارد تا بتواند غذا و نیازهای دیگر جنگ‌زدگان سوری را به دست آن‌ها برساند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...