نسخه چاپی

نامه سرگشاده میرسلیم به مهدی چمران؛ هشدار درباره وقوع فاجعه در تهران

نامه سرگشاده ميرسليم به مهدي چمران؛ هشدار درباره وقوع فاجعه در تهران

منطقه ۲۲، با بلندمرتبه سازی‌های انبوه و تاثیرات منفی كه بر محیط زیست تهران، از غرب آن، ایجاد كرده، بتدریج به صورت فاجعه و یكی از قطب‌های شبه بحرانی در می آید.

به گزارش نما سیدمصطفی میرسلیم در نامه ای به مهدی چمران از وی خواست تا به سوالات پیرامون  بلندمرتبه سازی‌های  انبوه  در منطقه 22 تهران  پاسخ  دهد.

متن نامه به این شرح است:

 

باسمه تعالی

جناب آقای مهندس مهدی چمران

رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران

با سلام،

منطقه ۲۲، با بلندمرتبه سازی‌های  انبوه و تاثیرات منفی که بر محیط زیست تهران، از غرب آن، ایجاد کرده، بتدریج به صورت فاجعه و یکی از قطب‌های شبه بحرانی در می آید.

با توجه به این که طراحی شهرسازی این منطقه به شکل کنونی، در دوران مسئولیت جناب‌عالی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تهران انجام گرفته است، خواهشمند است دستور فرمایید این اطلاعات به صورت کامل تهیه و برای اطلاع عموم مردم به صورت شفاف نشر یابد :

۱-اندیشه اولیه ایجاد منطقه‌ای با برج سازی انبوه در غرب تهران از کجا منشاء گرفته است؟ آیا در آمایش شهر تهران چنان پیشنهادی مطرح شده‌است؟ آیا مطالعات کارشناسی و امکان‌سنجی جامع درباره آن، با توجه به عواقب خطیری که دارد، انجام گرفته است؟

۲- چه راهبردی بر توسعه این منطقه به لحاظ بارگذاری و تراکم جمعیتی حکمفرما بوده و چه آثاری به لحاظ جمعیتی بر کل تهران و حواشی آن می‌گذارد؟

۳- آیا راهبرد تاسیس منطقه ۲۲ با قواره کنونی برج‌سازی انبوه، در طرح جامع شهر تهران پیش بینی شده بوده است؟

۴- آیا تبعات عمومی محیط زیستی بویژه جمع‌آوری و تصفیه و بازیافت فاضلاب مورد مداقه قرار گرفته است؟ چه تدبیری با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرائی برای جلوگیری از مرگ جنگل چیتگر که بیش از سی در صد آن خشکیده و آفت‌زده شده، اندیشیده اید؟

۵- آیا مسائلی که در ۱۵ سال گذشته بتدریج  خود را نشان داده نظیر جلوگیری از جریان طبیعی نسیم غربی شرقی هوا، کاهش سطح آب زیرزمینی و فرو نشست، روان شدن فاضلاب در جویها، مسائل اجتماعی... کاملا شناسائی و برای آنها راه حل جبرانی در نظر گرفته شده است؟

۶- چه نظارتی از طرف آن شورای اسلامی محترم بر تهران عموما و بر منطقه ۲۲ به طور خاص انجام می گیرد تا مانع افزایش انحراف و خسارت، در زمینه‌های مختلف، شود؟


با تشکر از همکاری چناب‌عالی در ارسال پاسخ جامع.


سید مصطفی آقامیرسلیم 

رئیس فراکسیون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد


۱۴۰۲/۰۷/۰۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...