نسخه چاپی

مردی كه‌نیامده جنجال به راه انداخت+عكس

گزینه پیشنهادی اوباما برای تصدی پست ریاست پنتاگون یك كهنه سرباز آمریكایی است كه به دلیل حمایت از تل آویو و مخالفت با تحریم ایران و تاكید بر مذاكره مستقیم آمریكا با ایران و حماس مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «چاک هگل» سناتور جمهوریخواه سابق آمریکایی توسط «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور به عنوان رئیس جدید پنتاگون معرفی شده است و این در حالیست که گزارش ها نشان می دهد که تعیین هگل به عنوان رئیس جدید وزارت دفاع آمریکا، مخالفت هایی را به دلیل مواضع قبلی این چهره جمهوریخواه درباره موضوعاتی مانند حقوق زوج های همجنس گرا، رژیم صهیونیستی و برنامه هسته ای ایران به همراه داشته است.

چکیده ای از بیوگرافی این چهره جمهوریخواه در ادامه ارائه می گردد:

هگل متولد 4 اکتبر سال 1946 میلادی و یک سیاستمدار آمریکایی از ایالت نبراسکا است که از سال 1997 تا 2009 میلادی به عنوان سناتور فعالیت داشته و دارای مدرک کارشناسی در رشته تاریخ است.


1.jpg


 وی یک کهنه سرباز آمریکایی در جنگ ویتنام است و زمانی که به عنوان یک رهبر یک جوخه از پیاده نظام های آمریکایی در جنگ ویتنام فعالیت داشت، دو نشان «قلب ارغوانی» دریافت کرد و بعد از آن برای شروع کار خود در امور تجاری و سیاست به آمریکا بازگشت.



2.jpg


 «چاک هگل در ویتنام»

 این چهره جمهوریخواه بعد از بازگشت از ویتنام به عنوان گوینده رادیو کار خود را آغاز کرد.

هگل به عنوان یک عضو از حزب جمهوریخواه آمریکا برای اولین بار در سال 1996 میلادی عهده دار یک کرسی در سنای آمریکا شد و در سال 2002 میلادی نیز بار دیگر در انتخابات پیروز و در سال 2009 نیز بازنشسته شد.

رئیس جدید وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر در دانشگاه «جورج تاون» استاد است و علاوه بر این، ریاست شورای آتلانتیک و همچنین هیئت مشاوران اطلاعاتی رئیس جمهوری آمریکا را نیز بر عهده دارد.



3.jpg


اوباما در حالی هگل را برای عهده دار شدن ریاست پنتاگون انتخاب کرده است که منتقدان هگل را متهم کرده اند که او یک حامی ضعیف برای رژیم صهیونیستی است و در این بین «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه ایالت «کارولینای جنوبی» نیز پیش بینی کرده است که هگل یکی از مخالف‌ترین وزرای تاریخ آمریکا در قبال اسرائیل خواهد بود.

هگل در مصاحبه ای که در سال 2006 میلادی داشت، اعلام کرده بود که اسرائیل و لابی یهود به ارعاب در میان مردم می پردازند و در عین حال گفته بود که: «من یک سناتور اسرائیلی نیستم؛ من یک سناتور آمریکایی هستم.»

4.jpg


 هگل همچنین در جولای سال 2006 میلادی در انتقاد از مدیریت دولت بوش اعلام کرده بود که روابط آمریکا با اسرائیل خاص و تاریخی است اما ضرورتی ندارد که این رابطه با قیمت از بین رفتن روابط آمریکا با کشورهای عرب و مسلمان تمام شود زیرا چنین رویکردی گزینه ای غلط، خطرناک و غیرمسئولانه است.

این چهره جمهوریخواه همچنین به دلیل مخالفت با اعمال برخی از تحریم ها علیه ایران و درخواست مذاکرات مستقیم میان آمریکا با ایران و حماس مورد انتقاد قرار گرفته است.

۱۳۹۱/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...