نسخه چاپی

در همبستگي با زنان بازداشت شده برگزار شد

تظاهرات مردم عربستان در شهرهای مختلف

عکس خبري -تظاهرات مردم عربستان در شهرهاي مختلف

مردم مناطق مختلف عربستان در همبستگی با زنان و كودكان بازداشت شده در شهر البریده تظاهرات كردند.

به گزارش نما، فارس به نقل از رسانه های عربستانی، مردم عربستان در شهر ریاض پایتخت این کشور و شهرهای مکه مکرمه و البریده با برگزاری تظاهرات با شماری از زنان و کودکانی که اخیرا نیروهای سعودی آنها را جلوی زندان الصفراء در شهر البریده بازداشت کردند، ابراز همبستگی کردند.

تظاهرکنندگان در شهر ریاض با سردادن شعار خشم خود را نسبت به بازداشت زنان و کودکان تاکید کرده و این اقدام مسئولان سعودی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات تاکید کردند: زنان خطر قرمز هستند که تعرض و تعدی به آنها جایز نیست.

شهر البریده نیز شاهد همبستگی زنان با زنان بازداشت شده بود و آنها خواهان آزادی بازداشت شدگان بویژه زنان و بازخواست عاملان این بازداشت ها شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات در شهر مکه مکرمه نیز از نهادهای حقوقی بین المللی خواستند که فوری برای متوقف کردن روند بازداشت شهروندان بی پناه در عربستان وارد عمل شوند.

سازمان عفو بین الملل از مسئولان سعودی خواسته است تا 18 زن بازداشت شده را در صورت وارد نشدن اتهامات مشخصی علیه آنها آزاد کنند.

سازمان عفو بین الملل تصریح کرد: نیروهای امنیتی سعودی حدود 18 زن و 10 کودک را که جلوی شورای تظلم خواهی در شهر البریده در اعتراض به ادامه بازداشت نزدیکان خود تجمع کرده بودند، بازداشت کردند.

نهادهای حقوق بشر گزارش کردند که هم اکنون 30 هزار زندانی سیاسی در زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌های عربستان سعودی به سر می‌برند.

شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.

۱۳۹۱/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...