نسخه چاپی

لغو مجوز تهیه‌كننده و حبس سازندگان فیلم

مدیر حقوقی سازمان سینمایی گفت:سازندگان «یك خانواده محترم» با شكایت این سازمان به دادگاه احضار شده‌اند و طبق قانون مجازات چنین فیلمی لغو مجوز تهیه‌كننده و تا یكسال حبس سازندگان آن است.

به گزارش نما، «بهزاد ابتهاج» مدیر حقوقی سازمان سینمایی در گفت و گو با فارس درباره شکایت سازمان سینمایی از عوامل سازنده فیلم «یک خانواده محترم» گفت: تمامی سازمان ها و ارگان ها از جمله مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما و... در صحبت‌هایشان تاکید داشتند که پیگیر فیلم «یک خانواده محترم» هستند اما سازمان سینمایی کشور طبق قانون شکایت خود را از سازندگان این فیلم مطرح و ارایه کرد.

وی افزود: «یک خانواده محترم» در قالب یک فیلم سی و پنج میلیتری ساخته شده و قالب تله فیلم ندارد و باید مجوز ساخت و اکران از مرجع قانونی مربوطه که سازمان سینمایی است اخذ می‌کردند اما این کار توسط سازندگان فیلم انجام نشده و بر این اساس شکایت مطرح شده است.

وی درادامه افزود: شکایت تنظیم شده نسبت به عدم اخذ مجوز از سازمان سینمایی و محتوای فیلم است که نسبت به دفاع مقدس و نظام بسیار توهین آمیزاست. شکوائیه مطرح کردیم و طبق قانون مسئولین ساخت فیلم که تهیه کننده و کارگردان است باید پاسخگو باشند.

ابتهاج در ادامه گفت: شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح شد و دوشنبه (18 دی) احضاریه برای تهیه‌کننده و کارگردان از سوی دادگاه فرستاده شده است. از زمانی که احضاریه به دست افراد برسد یک هفته فرصت دارند تا به دادگاه بروند و پاسخ‌گو باشند.

وی درباره مجازات عدم دریافت پروانه ساخت و نمایش از وزارت ارشاد گفت: طبق قوانین جزایی هر فیلمی که برای ساخت و اکران مجوز از وزارت ارشاد اخذ نکند مجازاتش لغو پروانه فعالیت تهیه‌کننده و سازنده اثر است و اگر دادگاه تشخیص دهد که فیلم توهین به مقدسات کشور و نظام باشد و علیه سیاست های کلی نظام آماده شده باشد تا یکسال برای تهیه‌کننده و کارگردان حبس در نظر گرفته می‌شود.

۱۳۹۱/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...