نسخه چاپی

درخواست اینترپل از مصر برای استرداد سران قذافی

عکس خبري -درخواست اينترپل از مصر براي استرداد سران قذافي

پلیس بین‌الملل از دولت مصر خواسته است هرچه سریع‌تر سران رژیم قذافی را كه در این كشور پناه گرفته‌اند به مقامات جدید لیبی تحویل دهد

به گزارش نما به نقل از فارس، منابع آگاه فاش کردند پلیس بین‌المللی از مصر خواسته است که ۸ تن از چهره‌های رژیم سابق لیبی را که به مصر گریخته‌اند و در راس آنها قذاف الدم را به مقامات جدید لیبی تحویل بدهد.

یکی از رهبران اخوان المسلمین که به لیبی سفر کرده است این درخواست اینترپل را فاش کرد اما نارضایتی مقامات لیبی از عدم جدیت مصر در این موضوع در نشست رهبر اخوان المسلمین با مقامات لیبی مورد بررسی قرار گرفته است.

این در حالی است که روزنامه لیبیا الیوم به نقل از منابع مصری آگاه آورده است: قاهره به طور جدی برای پاسخ به درخواست استرداد چهره‌های رژیم قذافی به مقامات لیبی کار می‌کند.

این منابع افزودند: روابط بین قاهره و طرابلس به دلیل اصرار مقامات لیبیایی در استرداد سران قذافی حاضر در مصر با برخی تنش‌ها همراه شده است.

از جمله چهره‌های رژیم قذافی که در دوران جنگ سال ۲۰۱۱ انقلابیون به مصر فرار کرده‌اند، احمد قذاف الدم، هماهنگ کننده سابق روابط مصر و لیبی و پسر عموی معمر القذافی است که از جمله مقامات امنیتی بلندپایه در رژیم سابق شمرده می‌شد و بقیه شماری از وزرا، شخصیت‌های سیاسی و بازرگانان مشهور لیبیایی هستند

۱۳۹۱/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...