نسخه چاپی

كلاهبرداری پیامكی از 4 میلیون ایرانی

رئیس پلیس فتای استان زنجان جزئیات بزرگترین كلاهبرداری پیامكی كشور را تشریح كرد.

به گزارش نما سرگرد نصرت الله امیری در گفتگو با مهر اظهار داشت: چندی قبل ماموران پلیس فتا اقدام به رصد سایتها و شبکه های اجتماعی به منظور جرم یابی کردند که در یک سایت با ارایه یک شماره حساب برای واریز وجه به منظور دریافت جایزه مسابقه پیامکی روبرو شدند.با بررسی بیشتر کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این سایت جعلی بوده و فعالیت این افراد کلاهبرداری است.

وی افزود: این افراد در شبکه های ماهواره ای اقدام به تبلیغات کرده و با استفاده از ارایه زیرنویس در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان طعمه های خود را شناسایی می کردند ضمن اینکه آنها افراد مختلف را شناسایی کرده و با ارسال پیامک های دسته جمعی مدعی برنده شدن این افراد در مسابقات پیامکی می شدند.

امیری ادامه داد: در بررسیهای بیشتر مشخص شد این افراد تحت عنوان برنده شدن در مسابقه پیامکی با افراد تماس گرفته و برای دریافت بسته هدیه باید 30 هزار تومان هزینه پست به حساب این فراد واریز شود. این کلاهبرداران برای جلب اعتماد مخاطبان پس از مدتی اقدام به ارسال بسته های هدیه به مالباختگان می کردند که 4 هزار تومان بیشتر ارزش نداشت.

وی افزود: سرانجام ماموران پلیس فتای زنجان توانستند این دو کلاهبردار را در استان البرز شناسایی و دستگیر کنند.

به گفته امیری، از کلاهبرداران تا کنون 15 شماره حساب شناسایی شده است که آنها پس از واریز وجه اقدام به انتقال پول به حساب های دیگر می کردند تا ردیابی نشوند. ضمن اینکه هیچ کدام از شماره حساب ها و شماره تلفن ها به نام افراد نبوده و آنها فرد دیگری را قربانی کرده و با پرداخت مبالغ اندکی به نام آنها حساب باز کرده و یا با استفاده از مدارک مفقود شده افراد اقدام به افتتاح حساب می کردند.

وی با بیان اینکه این متهمان حدود 28 سال سن دارند تصریح کرد: هم اکنون در حال پیگیری سایر شماره حسابها هستیم تا سایر مالباختگان شناسایی شوند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه تاکنون 121 میلیارد تومان از حساب های این کلاهبرداران کشف شده است گفت: این افراد از 4 میلیون نفر کلاهبرداری کرده اند. به تمامی پلیسهای فتای استانهای کشور اعلام کردیم که اگر پرونده ای در این رابطه وجود دارد به پلیس فتای زنجان ارسال شود.

امیری در پایان به شهروندان هشدار داد: شناسایی هویت افراد در فضای مجازی امکان پذیر نیست و نباید به راحتی به هر فرد اعتماد کرد. مالباختگان چرا از خود نپرسیدند که چگونه بدون شرکت در مسابقه ای برنده شده اند. کلاهبرداران بیشتر به سراغ افراد ساده لوح و بزه دیدگان بی انگیزه می روند چرا که این افراد می گویند 30 هزار تومان ارزش پیگیری کردن یا سفر به استان دیگری را ندارد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...