نسخه چاپی

آقای احمدی‌نژاد! چرا از جریان انحرافی اعلام برائت نمی‌كنید؟

عکس خبري -آقاي احمدي‌نژاد! چرا از جريان انحرافي اعلام برائت نمي‌کنيد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) به عنوان نماینده سوال کنندگان در راستای طرح سوال از رئیس جمهور اظهار داشت: براساس ماده ۷ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دولت مکلف است ۳۰ درصد خالص وجوه حاصل از یارانه‌ها را به بخش‌های تولیدی اختصاص دهد و همچنین براساس بند ۴۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ دولت باید حداقل ۲۰ درصد از درآمد اجرای قانون یارانه‌ها را به بخش‌های تولیدی اختصاص دهد که مبلغ آن در همین بند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی افزود: سؤال اینجاست چرا دولت سهم بخش تولید را مطابق این دو قانون اجرایی نکرده است، در توضیحات آقای رئیس جمهور قبل از اجرای قانون یارانه‌ها، این مطلب مطرح شده بود که بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های تولیدی نیازمند اصلاح ساختارها و فناوری‌های تولید است، و این اصلاح نیاز به منابع مالی بزرگ دارد که از خود هدفمندسازی یارانه‌ها به دست می‌آید.

مطهری در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: چه اتفاقی افتاده که در عمل این نگاه خردمندانه و موجب رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور کنار نهاده شد و با عدم حمایت از بخش تولید کشور، تولیدکنندگان بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن دچار مشکلات جدی شدند و اقدام به کاهش سطح تولید و تعدیل کارگران خود کردند و به خیل بیکاران افزودند.

"اختصاص سهم تولید در بیانات مقام معظم رهبری در ملاقات هیات‌ دولت با ایشان مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفت، باید دولت همزمان با توزیع یارانه‌ها بین خانوارها، که موجب افزایش تقاضاست، یارانه تولید را نیز تخصیص دهد تا موجب افزایش عرضه شود و تورم را مهار کند، اما ما شاهد افزایش گرانی‌ها و تورم و تحمیل آن به مردم شریف و انقلابی کشورمان هستیم."

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه آقای رییس جمهور صدای مردم از گرانی‌ها بلند است، از احمدی‌نژاد پرسید: چرا دولت به این موضوع توجه نمی‌کند؟ مگر شما نمی‌گفتید هدفمندی یارانه‌ها تورم ندارد، چرا با استقراض نقدینگی از بانک مرکزی و برداشت از سهم نفت موجبات تورم و افزایش غیرضروری قیمت ها را فراهم آوردید؟

منتخب سوال کنندگان در طرح سوال از رئیس جمهور بر همین اساس چهارمین سوال از محمود احمدی‌نژاد را مطرح و تصریح کرد:‌ آقای رئیس جمهور مقاومت ۱۱ روزه جنابعالی در مقابل حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ابقای جناب آقای مصلحی در وزارت اطلاعات چه توجیهی دارد؟

وی اضافه کرد: قبول دارید که هر یک از آحاد جامعه مجاز است که نظر خود را با ولی فقیه در میان بگذارد و حتی تلاش کندکه آنرا به کرسی بنشاند، بزرگان انقلاب شاهد بودند که شهید آیت‌الله مطهری در آستانه پیروزی انقلاب و پس از آن تا دو ماه و اندی که در غیر حیات بود در چند مورد نظر خود را به امام خمینی (ره) قبولاند و رای ایشان را تغییر داد و امام نیز او را حاصل عمر و پاره‌ تن خود نامید.

مطهری ادامه داد:‌ این امر فی حد ذاته نه تنها مذموم نیست بلکه نشانه تلازم اصل ولایت فقیه با آزادی اندیشه و بیان و تقابل آن با استبداد است اما سخن در اینجاست که همه این موارد مربوط به قبل از صدورحکم حکومتی است، یعنی حکمی که به خاطر مصلحتی بزرگتر فراتر از قانون است، بعد از آن دیگر مجادله و مقاومت بدیهی آن هم به صورت آشکار و از طرف رئیس جمهور کشور رفتاری غیرقابل قبول است همچنان که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند؛ مرز التزام به ولایت فقیه احکام حکومتی است، البته ما سوال‌کنندگان اصرار نداریم که موضوع حتما به همین صورت بوده است بلکه خوشحال می‌شویم اگر توجیه درستی برای آن ذکر کنید.

نماینده مردم تهران در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش سوالات شماره ۵ و ۶ طرح سوال از رئیس جمهور را که درباره علت بیان سخن «مجلس در راس امور نیست» و نیز علت «معرفی وزیر ورزش و جوانان پس از گذشت ۵ ماه از ابلاغ قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان» بود را به خاطر کمبود وقت مطرح نکرد و سراغ سوال هفتم که چگونگی هزینه‌کرد بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی ارتقای شاخص‌های فرهنگی کشور در قانون بودجه سال ۱۳۸۹ را مورد پرسش قرار داده بود، رفت.

مطهری در این بخش از سخنانش یادآور شد: کمیته‌ای از طرف کمیسیون فرهنگی مجلس مامور شد که درباره این موضوع تحقیق کند، نتیجه این بود که تنها حدود ۲۰ درصد این مبلغ تخصیص داده شده بود و در اختیار استانداری‌ها قرار گرفته است، نماینده رئیس جمهور برای پاسخ به این سوال در کمیسیون فرهنگی گفت؛ ۳۵ درصد این مبلغ به نحو مذکور تخصیص یافته است، سوال این است که بقیه این مبلغ در کجا صرف شده است؟

علی مطهری پس از ارائه توضیحاتی پیرامون سوال مذکور، سوال شماره ۸ طرح سوال از رئیس جمهور را که ضرورت عزل منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه در زمان ماموریت متکی در سنگال را جویا شده بود، باز هم به دلیل کمبود وقت مطرح نکرد و سراغ سوال شماره ۹ این طرح رفت.

مطهری ‌سوال شماره ۹ طرح سوال از رئیس جمهور را اینگونه شرح داد که چرا جنابعالی با علم به اینکه انتقاد از برخی مجریان قانون عفاف و حجاب در رسانه‌ ملی موجب کاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامی در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلویزیونی ضمن متهم کردن برخی مجریان این قانون بر خلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که نیازمند اعلام قانون است، با اعلام این مطلب که راه حل این مساله منحصر به کار فرهنگی است از دولت صلب مسئولیت کردید و پس از مخالفت گسترده مراجع تقلید، ائمه جمعه،‌ علمای بلاد و نمایندگان مجلس با سخنان شما در مصاحبه زنده تلویزیونی بعدی اعلام کردید که سخن من همان است که گفتم. این رفتار شما چه توجیهی می‌تواند داشته باشد.

منتخب سوال کنندگان در طرح سوال از رئیس جمهور در عین حال به ارائه توضیحاتی در خصوص سوال شماره ۹ طرح سوال از رئیس جمهور پرداخت و در این زمینه توضیح داد: به قول طلاب، محل نزاع در این سوال این نیست که کار فرهنگی باید انجام شود یا نه، این مطلب روشن است که نقش عمده را کار فرهنگی دارد، محل نزاع این است که هر مقدار هم که کار فرهنگی انجام شود، عده بسیار اندکی در کشور هستند که تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و غیره با پوشش ناهنجار در سطح جامعه ظاهر می‌شوند و از طرفی به اجماع فقها و آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است بر عهده دولت اسلامی است و برعهده مردم نیست.

"آن گونه چراغ سبز نشان دادن رئیس جمهور به این‌گونه افراد که لااقل شکاف در درون نظام را در این خصوص به اذهان متبادر می‌کند، ممکن است منجر به وضعیتی شود که از کنترل خارج گردد، چنانچه اکنون گاهی به موارد بسیار ناهنجار برخورد می‌کنیم که به هیچ وجه فلسفه پوشش اسلامی را که عدم تحریک جنسی جامعه است، تامین نمی‌کند؛ متاسفانه این وضعیت در دولت اصولگرا به دلیل نگاه فرهنگی لیبرال آن پدید آمده است، پس سخن در این نیست که می‌خواهید پوشش اسلامی را به زور باتوم در جامعه رواج دهیم، سخن در این است که چرا به گونه‌ای عمل کردید که آنها که دراین گونه مسائل سهل‌انگارند پیام رضایت از دولت دریافت کردند و احساس کردند که دولت حداقل‌ها را کاهش داده است وگرنه ما هم می‌دانیم که رعایت پوشش کامل اسلامی در همه آحاد جامعه شاید در حکومت مهدوی نیز قابل تحقق نباشد."

مطهری با تاکید بر اینکه محتوا و روح انقلاب ما فرهنگی است، یادآور شد:‌ انرژی هسته‌ای و فناوری‌های نوین و پرتاب ماهواره به فضا همه و همه وسیله هستند برای پیاده شدن احکام اسلام، در غیر این صورت پشیزی ارزش ندارند.

وی در بخش پایانی سخنانش سوال شماره ۱۰ طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح و از احمدی‌نژاد پرسید چرا نظریه «ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام» را که توسط رئیس دفتر شما بیان شد، علی‌رغم ضدیت با مبانی انقلاب اسلامی و مخالف قاطبه مراجع اعزام تقلید و علمای بزرگ و دلسوزان نظام، تایید و بر آن تاکید کردید و باعث تنزل جایگاه انقلاب اسلامی و زنده شدن تعصبات قومی در میان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامی شدید؟ اصولا چرا از گروه موسوم به جریان انحرافی علی‌رغم هشدار و اعلام خطر علمای بزرگ اعلام برائت نمی‌کنید بلکه همواره از این افراد دفاع می‌کنید؟

این نماینده مجلس در ارائه توضیحاتی در خصوص سوال مذکور متذکر شد: می‌دانیم که آقای مشائی تزی را مطرح کرد مبنی بر اینکه چون از اسلام برداشت‌های مختلفی در جهان می‌شود، ‌مثلا سازمان القاعده و طالبان نیز از اسلام سخن می‌گویند و در نتیجه اسلام دیگر تاثیرگذار نیست، پس بهتر است که ما به جای مکتب اسلام، از مکتب ایران سخن بگوییم؛ آقای رئیس‌جمهور در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۸۹ ضمن حمایت از این تز در توجیه آن فرمودند "در این مسیر دریافت ایرانی از اسلام مبنای عمل است، دریافت‌های فراوانی از اسلام در دنیا وجود دارد اما برداشتی از اسلام برای ما ملاک عمل است که ایرانی است".

این نماینده مجلس همچنین گفت:‌ حساب کنید اگر سایر ملل مسلمان نیز همین سخن را بگویند چه بلایی بر سر مکتب وحدت اسلامی می‌آید؟ و اساسا امت اسلامی دیگر معنی خواهد داشت؟ و چه بهانه‌ای به دست وهابی‌ها می‌افتد که سخن دیرین خود را تکرار کنند که اسلام ایرانی‌ها اسلام ساختگی است و ایرانی‌ها در واقع مجوس‌اند.

مطهری یادآور شد: قرائن نشان می‌دهد که تز آقای مشائی فراتر از برداشت‌های گوناگون از اسلام است و در واقع نوعی باستان گرایی و بازگشت به ایران قبل از اسلام است؛ جشن عظیم نوروز که بنا بود در تخت جمشید با حضور برخی از سران کشورها برگزار شود و با تذکر رهبر تیز بین انقلاب به صورت محدود در تهران برگزار شد شاهدی است بر این مدعا، البته تمدن ایران قبل از اسلام یک واقعیت تاریخی است ولی پرداختن به آن به صورت افراطی و در غیرجای خود،‌شک و تردیدها را بر می‌انگیزد.

منتخب سوال کنندگان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور در ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ فرمودند: نوع حکمرانی کوروش نوعی از مدیریت ایرانی بر جهان است همانطور که کوروش می‌گوید ما نمی‌خواهیم بر دنیا سلطنت کنیم بکله می‌خواهیم کمک کنیم.

مطهری با طرح سوالاتی گفت:‌ آیا الگوی حکومت‌داری ما کوروش است یا پیامبر اسلام و علی (ع)، کوروش پس از فتح بابل، بت‌پرستان را در پرستی‌شان آزاد گذاشت و این خلاف سیره پیامبر اسلام و حضرت ابراهیم است که در اولین فرصت همه بت‌ها را شکستند و این زنجیر را از دست و پای مردم باز کردند.

مطهری یادآور شد: رهبر اندیشمند انقلاب نیز در آخرین دیدار هیات دولت با ایشان فرمودند "اگر می‌خواهید به فرهنگ و تمدن ایرانی بپردازید چرا به تمدن ایران بعد از اسلام نمی‌پردازید که تمدن بزرگی است".

وی در خاتمه از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان به خاطر قبول زحمت تشکر کرد و گفت: طبعا هر مقدار که آقای رئیس جمهور وقتشان اجازه دهد به سوالات پاسخ خواهند داد و از هیات رئیسه محترم خصوصا رییس مجلس نیز به خاطر حسن همکاری در اجرای طرح سوال سپاسگزارم.

۱۳۹۰/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...