نسخه چاپی

دیوان عالی ونزوئلا: چاوز رییس‌جمهور می‌ماند

عکس خبري -  ديوان عالي ونزوئلا: چاوز رييس‌جمهور مي‌ماند

دیوان عالی ونزوئلا اعلام كرد كه نیازی به حضور هوگو چاوز برای شركت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری نخواهد بود چرا كه وی هرگز فعالیت رسمی خود را به عنوان رییس‌جمهور متوقف نكرده است.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد، دادگاه عالی قضایی ونزوئلا اعلام کرده که هوگو چاوز، رییس‌جمهوری ونزوئلا می‌تواند بعد از تاریخ دهم ژانویه ادای سوگند کند.

دیوان عالی ونزوئلا اعلام کرد که تاخیر در برگزاری مراسم تحلیف ادای سوگند ریاست جمهوری برای هوگو چاوز از نظر حقوقی قابل قبول است.

لوئیزا مورالس، رئیس دیوان عالی ونزوئلا گفت: گرچه در قانون اساسی روز دهم ژانویه مشخص شده اما چاوز با توجه به انتخاب دوباره و نیز عدم توقف فعالیت‌هایش به ادای سوگند برای ریاست جمهوری نیازی ندارد.

هم‌زمان، نیکولاس مادوروف، معاون هوگو چاوز در جلسه پارلمان این کشور اعلام کرد: چاوز همچنان رییس‌جمهوری ونزوئلا است.

به گزارش شبکه خبری یورو نیوز، وی ادامه داد: چاوز هم‌چنان مقام نخست کشور و دولت است و در هیچ زمانی غایب نبوده است. این را نمی‌توان به عنوان یک غیبت دائمی یا حتی موقتی در نظر گرفت. در عوض این موقعیت نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری و احترام وی به مردم است.

پیش‌تر دولت ونزوئلا اعلام کرده بود که به دلیل عدم توانایی چاوز برای شرکت در مراسم تحلیف روز پنجشنبه، این مراسم به تاریخ دیگری موکول می‌شود.

مخالفان، در مقابل، با اشاره به قانون اساسی این کشور می‌گویند، در صورتی که چاوز تا روز پنجشنبه در مراسم ادای سوگند ریاست‌جمهوری شرکت نکند، رییس‌جمهور محسوب نمی‌شود و رئیس مجمع ملی باید تا پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام، قدرت را در دست گیرد.

چاوز سه ماه قبل، در اوایل ماه اکتبر، برای چهارمین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیروز شد.

وی پس از انجام چهارمین عمل جراحی به دلیل بیماری سرطان، هم اکنون در بیمارستانی در کوبا بستری است و از ماه گذشته تاکنون در انظار عمومی دیده نشده است.

برخی گزارش‌ها با اشاره به طولانی شدن مدت درمان وی در کوبا حاکی از آن است که در روند بهبود وی مشکلاتی پیش آمده است.

۱۳۹۱/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...