نسخه چاپی

از «گل نبی» تا «امام زاده علی اكبر چیذر»

عکس خبري -از «گل نبي» تا «امام زاده علي اکبر چيذر»

صبح روز 21 دی ماه در حالی كه ملت ایران برای برگزاری سالگرد شهادت مسعود علی محمدی دانشمند هسته‌ای ایران خود را آماده می‌كرد، ناگهان نام مصطفی احمدی روشن در صدر اخبار مطرح‌ترین خبرگزاری‌های جهان قرار گرفت.

به گزارش نمابه نقل از فارس، ساعت 8:30 صبح روز چهارشنبه 21 دی ماه، خیابان گل نبی تهران میزبان حادثه‌ای بود که در آن مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز، هدف حمله دو تروریست موتورسوار که حامل یک بمب مخرب مغناطیسی بودند قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

این دانشمند هسته‌ای فارغ التحصیل رشته شیمی پلیمر دانشگاه صنعتی شریف و در یک پروژه مشترک درباره ساخت غشا‌های پلیمری برای جداسازی گاز فعالیت می‌کرد.

* رد پای رژیم صهیونیستی و غرب در ترورها

ملت ایران در حالی به این سوگ نشست که روز قبل از حادثه بخش فارسی رادیو اسرائیل در گزارشی از ژنرال بنی گانتس، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل که در نشست کمیسیون امور دفاعی و سیاست خارجی "کنست" سخنرانی می‌کرد، اعلام کرد که «سران جمهوری اسلامی ایران گوش شنوایی برای شنیدن پیام جامعه جهانی ندارند و در برابر فشارهای بین‌المللی که بر رژیم ایران برای تغییر مسیر برنامه‌های اتمی ایران به عمل می‌آید، مقاوم شده‌اند.»

همچنین سایت فارسی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از قول وی نوشته بود: «با ترور دانشمندان ایرانی می‌توان از تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه‌ای جلوگیری کرد.» البته این خبر بلافاصله از روی سایت حذف شد!

لحظاتی پس از این حادثه تروریستی، صفرعلی براتلو دبیر شورای تأمین استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تأکید کرد که بمب‌های استفاده شده برای به شهادت رساندن مهندس احمدی روشن از نوع بمب‌هایی بوده است که قبلاً نیز در ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شده‌اند.

سپس هفته نامه اشپیگل آلمان و روزنامه فیگاروی فرانسه که دو نشریه معتبر بین‌المللی هستند در چندین مقاله تحلیلی و به نقل از منابع آگاه خبر از همکاری موساد و اپوزیسیون ایرانی که در کردستان عراق به سر می‌برند (سازمان منافقین) دادند.

پس از وقوع حادثه سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درز عمدی اطلاعات دانشمندان ایرانی توسط نهاد‌های بین‌المللی و آژانس اتمی را علت شهادت این دانشمند ایرانی اعلام کرد. در پی انتشار این خبر، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: «آژانس نام این فرد را فاش نکرده و اصلا او را نمی‌شناسد.»

هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا و معاون وزیر امورخارجه انگلستان که بر اساس سوابق کشورهایشان خود را از اولین مظنونان می‌دیدند در همان ساعات ابتدایی حادثه را محکوم کرده و دست داشتن کشورهایشان را در این عملیات تروریستی رد کردند.

تیر‌ماه امسال نیز کتابی با عنوان «جاسوسان مبارزه با جدال نهایی» منتشر شد که به شرح فعالیت‌های جاسوسی نهادهای اطلاعاتی اسرائیل، به سرکردگی سازمان جاسوسی موساد می‌پردازد. در فصل اول این کتاب آمده است: «سازمان جاسوسی موساد، واحدی داخلی موسوم به «کیدون» دارد که طی سال‌های اخیر روش‌های جدیدی برای نفوذ به کشورهای دیگر و به قتل رساندن مخالفان اسرائیل ابداع کرده است. واحد عملیات ویژه «کیدون» (در عبری به معنی سرنیزه) که مسئولیت ویژه‌ای در ترورهای ایران دارد.»

* پیام تسلیت رهبر انقلاب و لقب «مصطفای شهید»

رهبر انقلاب در پیامی ضمن تسلیت شهادت دانشمند جوان، شهید احمدی‌روشن، این ترور بزدلانه را نشانه به بن‌بست رسیدن استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیسم، در مقابله با ملت مصمم و مؤمن و پیشرونده ایران اسلامی دانستند.

ایشان ضمن برگزیدن لقب «مصطفای شهید» برای این دانشمند شهید، اظهار داشتند: ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ راسخ دنبال خواهیم کرد و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم کشید، و البته از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه‌ آن هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

* دنیا جلوی ترور دانشمندان را بگیرد

همسر شهید مسعود علی محمدی ضمن اعلام انزجار و محکوم کردن شهادت یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای ایران اظهار داشت: ترور این استاد گرانقدر عمل بسیار منفورانه‌ای است و آن‌را محکوم می کنم و اگر دنیا‌ خواهان عدالت و آزادی است، باید در جهت مقابله با ترور‌ها جلوی اقدامات قبیح اسرائیل را بگیرد.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه سی و چند ساله ترورهای کور مسئولان و دانشمندان ما نشان داده است که آنها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

همچنین محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور با محکوم کردن حادثه تروریستی که منجر به شهادت «مصطفی احمدی روشن» یکی دیگر از دانشمندان کشورمان شد، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند با اینگونه اقدامات تروریستی نمی‌توانند، مانع پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی شوند.

مهرداد‌بذرپاش عضو شورای شهر تهران مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف نیز از شهید احمدی روشن به عنوان دانشجوی شاخص بسیجی دانشگاه شریف یاد کرد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف از این شهید خاطرات زیادی دارد و این خاطرات را فراموش نخواهد کرد.

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز طی پیامی ضمن محکوم کردن این ترور، تاکید کرد: دولت تروریستی آمریکای جهان خوار و رژیم غاصب صهیونیستی با آموزش معدودی فریب خورده به کشتار و ترور دانشمندان ارزشمند و متدین ایران اسلامی می‌پردازد.

دانشجویان سراسر کشور نیز در قالب هیئت‌های دانشجویی در اعتراض به این ترور دانشمندان هسته‌ای ایران دست اقصی نقاط کشور دست به راهپیمایی زدند.

* از «گل نبی» تا «امام زاده علی اکبر چیذر»

پیکر پاک شهید مصطفی احمدی‌روشن پس از نماز جمعه روز 24 دی‌ماه و با همراهی سیل عظیم عاشقانی که برای تشییع وی آمده بودند، سرانجام در جوار امام‌زاده علی اکبر چیذر به خاک سپرده شد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...