نسخه چاپی

گلایه از وعده های معاون اول رئیس جمهور

حرف زدن هم باید قاعده مند و براساس اصول و مبانی باشد. وعده ها هم باید براساس واقعیت ها و منابع موجود و ظرفیت های كشور داده شود. خصوصا اگر این حرف ها و وعده ها توسط مسئولین و به ویژه مسئولین رده بالای ممالك گفته و داده شود. چرا كه حساسیت مردم و رسانه ها اعم از داخلی و خارجی نسبت به حرف ها، وعده ها و وعیدهای مسئولین بیشتر است.

به گزارش نما، روزنامه خراسان نوشت: بی آن که بخواهیم کارهای بزرگ انجام شده را نادیده بگیریم اما بر این واقعیت آشکار نیز نمی توانیم و نباید چشم ببندیم که گویی بیان حرف های نه چندان متقن و دادن وعده های آن چنانی برای برخی از مسئولان متاسفانه به یک رویه تبدیل شده است. به جملاتی که آقای معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه سومین اجلاس سراسری کانون های هماهنگی های دانش و صنعت، سه شنبه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گفته است دقت کنید:

آقای معاون اول در این جلسه خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: خانم سلطان خواه! شما در زمینه علم، دانش و فناوری هرچه می خواهید پیشنهاد کنید تا ما در دولت تصویب کنیم!

سوال این است که آقای معاون اول مگر نمی دانند بودجه کشور بالاخره رقم محدودی است و بودجه اختصاصی این امر مهم نیز محدودیت های خاص خود را دارد؟ پس بیان این حرف و دادن این وعده آن هم از جانب معاون اول رئیس جمهور چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

دلگرم کردن و امیدوار کردن مردم و مسئولان کار خوبی است اما از آن بهتر، دقیق صحبت کردن و وعده دادن براساس واقعیت ها و ظرفیت هاست. البته سوی دیگر حرف آقای معاون اول که بعید به نظر می رسد چنین هدفی را از بیان این جملات دنبال کرده باشد این است که پیشنهاد های احتمالی خانم دکتر سلطان خواه آن قدر مهم و بودجه خواه نیست که بودجه محدود نتواند پاسخ گوی آن باشد! طرفه طرفه آن که اساساً تصویب هر پیشنهادی در دولت اگر حتی نیازی به بودجه نداشته باشد نیز امری بسیار بعید و وعده ای نابه جا و نامقبول است.اما اشاره به دو واقعیت کاملا ملموس در جامعه.آیا آقای معاون اول اطلاع ندارند که مبتکران و مخترعان حتی برای ثبت ابتکارات و اختراعات خود با چه مشکلاتی در سیستم اداری سازمان های ذیربط مواجه هستند که به جای دادن این وعده ها اول این مشکلات دست و پا گیر را حل کنند؟

ثانیا؛ آقای معاون اول! احتمالا خانم دکتر سلطان خواه اطلاع دارند، شما هم اطلاع داشته باشید که امثال این وعد ه ها را در حالی در حضور نخبگان و پشت تریبون و در حضور رسانه ها می دهید که استان خراسان رضوی با قابلیت های کم نظیر در کشور از جمله برخورداری از تعداد بسیار قابل توجه نخبگان، مبتکران، مخترعان و نو آوران تا این لحظه حتی از داشتن یک ساختمان معمولی و سرپناه برای بنیاد نخبگان محروم است در حالی که تقریبا تمامی استان های کشور از بنیاد نخبگان بهره مند هستند.

آقای معاون اول! کمی قاعده مند و دقیق سخن بگویید و این همه وعده ندهید، لطفاً!

۱۳۹۱/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...