نسخه چاپی

سفارت آمريكا در بغداد:

تقسیم عراق بهترین راه‌حل بحران است

سفارت آمریكا در بغداد، تقسیم عراق را بهترین راه حل و فصل بحران موجود در این كشور اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک منبع بلند پایه دیپلماتیک از دیدار مسئولان آمریکایی و سیاستمدارن عراقی در سفارت آمریکا در بغداد خبر داده و گفت: آمریکا بهترین راه حل بحران جاری در عراق را تقیسم این کشور می‌داند.

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، هدف از این دیدارها، دستیابی برخی سران سیاسی عراق به هدف مورد نظر خود یعنی اعلام منطقه‌ای سنی در عراق است.

این منبع افزود: محور دیدارهای سران سیاسی عراق با مسئولان آمریکایی، اعلام استقلال در استان‌های الانبار، موصل، صلاح الدین و دیالی است.

به گفته وی، همچنین در این دیدارها گزینه اعلام کرکوک به عنوان منطقه‌ای ویژه مطرح شد.

در مقابل یکی منبع در ائتلاف ملی عراق، مسائلی را که در این دیدارها مطرح شده است به معنی اجرای طرح جو بایدن مبنی بر تقسیم عراق دانسته و گفت: برخی طرف‌های شیعه در عراق نیز در مورد دستیابی به منطقه‌ای کاملا شیعی به توافق رسیده و از اعلام بغداد به عنوان پایتخت سمبلیک عراق که امکان زندگی گروه‌های مختلف در آن وجود داشته باشد، سخن گفته‌اند.

این منبع که از جزییات نشست‌ها و دیدارها در سفارت آمریکا در بغداد با خبر است، افزود: کاخ سفید مایل است به منظور به وحشت انداختن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شیعیان عراق استقلال کامل ببخشد زیرا کشورهای مزبور از طرح دولت شیعه در عراق و امتداد آن در سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس وحشت دارند.

در این میان، صحنه سیاسی عراق به دلیل دخالت‌های بیگانگان و تحریک برخی سیاستمداران عراقی، با تنش‌هایی رو به رو شده است که پیش بینی می‌شود در آینده شدت بیشتری پیدا کند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...