نسخه چاپی

احمدی‌نژاد مسئول ایجاد حس زیارت شد

كارگروه ملی زیارت به ریاست رئیس جمهور برای تصمیم گیری،سیاست گذاری و برنامه ریزی برای ایجاد حس زیارت به زائران تشكیل شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد شریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نشست اعضای شورای اداری خراسان رضوی که صبح امروز برگزارشدبا اعلام مطلب فوق افزود: طرح ملی سفر مهر به منظور حمایت از اقشار کم درآمد و با اولویت رانندگان سراسرکشور اعم از تاکسی،اتوبوس،مینی بوس،کامیون و ... به اجرا درخواهد آمد.

ملک زاده با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی با هدف ارزان سازی و امکان ایجاد سفر برای اقشار کم در آمد و زحمتکش جامعه این طرح را در دستور کار خود قرار داده است خاطرنشان کرد: طرح ملی سفر مهر از مشهد مقدس آغاز می شود و نخستین گروه از مسافران طرح ملی سفر مهر 25 دی ماه وارد این شهر می شوند.

معاون رئیس جمهور گفت: مقدمات اجرایی این طرح فراهم و آئین نامه ای تحت عنوان دستورالعمل اجرایی ستاد تهیه و برای تصویب به دولت فرستاده شده است.
ملک زاده افزود: بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور همه وزارتخانه ها، نهادها و دستگاههای دولتی موظف به همکاری و هماهنگی برای اجرای این طرح در سراسر کشور هستند.

به گفته وی بر اساس ابلاغیه های صادرشده استانداران به عنوان روسای این ستاد و مدیران کل میراث فرهنگی هر استان به عنوان دبیر انتخاب شده اند.

ملک زاده با تاکید بر اینکه این طرح در همه استانهای کشور به اجرا در خواهدآمد، گفت: بر اساس طرح ملی سفر مهر مسافران از تخفیف 70 درصدی ظرفیت های اقامتی دولتی که در اختیارشان قرار می گیرد بهره مند خواهند شد .

ملک زاده در پایان از برگزاری "جشنواره ملی صدای عشایر" همزمان با 12 بهمن در نمایشگاه بین المللی تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که با مرکزیت نمایشگاه بین المللی تهران و سپس همه کاخ موزه ها و مجموعه های فرهنگی تهران به اجرا در خواهد آمد ظرفیت ها و پتانسیلهای اقوام و عشایر سراسر کشور در بخش صنایع دستی،هنرهای سنتی،پوشاک محلی،موسیقی و آوای اقوام و عشایر و....نمایش داده می شود.

۱۳۹۱/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...