نسخه چاپی

پورمحمدی: تولید را با رانت نگه داشته‌ایم

رییس سازمان بازرسی كل كشور گفت: متاسفانه تولید را با رانت نگه‌ داشته‌ایم و با استفاده از منابع زیرزمینی هیبت اقتصاد خود را حفظ كرده‌ایم.

به گزارش نما به نقل از نامه، رییس سازمان بازرسی کل کشور حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی به همراه برخی مسئولان کشوری صبح امروز با حضور در شرکت ذوب‌آهن اصفهان از طرح‌ توازن این کارخانه بازدید کردند.

مصطفی پورمحمدی صبح امروز در نشست با مدیر و معاونان شرکت ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به این‌که نیروهای استخدامی که با سفارش‌های دیگران بر منسبی نشسته‌اند بسیار ناکارآمد هستند، اظهار داشت: این افراد غیر متخصص نظام اداری کشور را دچار اختلال کرده‌اند.

وی شرکت ذوب‌آهن اصفهان را به عنوان شاخص تولید، صنعت و تنش سیاسی استان اصفهان خواند و تاکید کرد: سایر استان‌های کشور، ذوب آهن را مرز جهش این استان می‌دانند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور صنعت فولاد در کشورمان را به عنوان صنعت مادر معرفی کرد و افزود: این صنعت به دلیل دارا بودن منابع زغال‌سنگ، سنگ آهن و ظرفیت‌های فراوان فولادی از جایگاه بسیار بالایی برخودار است تا بتوانیم با استفاده از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های داخلی که هیچ‌کدام در کشورهای پیشرفته وجود ندارد، صنعت فولادکننده‌ای داشته باشیم.

وی گفت: متاسفانه تا به امروز پایبند به جهت‌گیری‌های توسعه کشور نبودیم در حالی که با بهره مندی از امکانات و ظریفیت‌های کشورمان می‌توانیم به توسعه‌های چندین برابری دست یابیم.

پورمحمدی صنایع فولادی و فولاد در کشور را نماد توسعه صنعت بیان کرد و اظهار کرد: کمبود در زمینه‌های دیگر نباید ما را از توسعه بازدارد و صنعت فولاد باید به عنوان صنعتی سودآور باقی بماند.

وی با تاکید بر این‌که مسایل زیست‌محیطی نیابد ما را از توسعه بازدارد، بیان داشت: البته توجه به موضوعات محیط زیست ضروری است، اما باید بدانیم که استفاده از سوخت‌های فسیلی در شرایط استاندارد ایجاد آلودگی می‌کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: از هر جهتی باید تلاش کنیم تا مجموعه شرکت ذوب‌آهن به عنوان یک صنعت مادر در کشورمان حفظ شود.

وی تصریح کرد: در روند توسعه رقابت در تولید و قیمت تمام شده محصولات باید مدنظر باشد و بدانیم که تولیدات در سایه رقابت‌پذیری شکل می‌گیرند.

پورمحمدی با انتقاد از این‌که متاسفانه تولید را با رانت نگه‌ داشته‌ایم، گفت: با استفاده از منابع زیرزمینی هیبت اقتصاد خود را حفظ کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: کشور ما ظرفیت‌های بسیاری برای تبدیل اقتصاد بیمار به اقتصادی راقبتی و تولیدی دارد و باید با بهره‌مندی صحیح از منابع ملی خود، آنها را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر این‌که رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی را باید سرلوحه کارهای خود قرار داده و به عنوان نعمت از آنها سود ببریم، اظهار کرد: مطابق دستورات رهبری باید فرهنگ تولید، مصرف و مدیریت را تغییر دهیم.

در سفر اممروز پورمحمدی به اصفهان بخش‌های مختلف شرکت ذوب‌آهن اصفهان از جمله کوره بلند شماره ۳، بخش واحد کک‌سازی شماره ۳، حوزه‌های فولادسازی، کلوخه‌سازی و نیروگاه فعال این شرکت مورد بازدید رییس سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت.

کوره بلند شماره ۳ از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده و کک‌سازی شماره ۳ نیز طی گفته‌های مسئولان طی ۲۰ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

۱۳۹۱/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...