نسخه چاپی

انگلیس یك « ابر زندان» می‌سازد

وزارت دادگستری انگلیس روز پنجشنبه طرح های جدید خود را برای نوسازی زندان های این كشور اعلام كرد كه از جمله آنها ساخت بزرگترین زندان انگلیس موسوم به ˈابر زندانˈ است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش مکتوبی که وزارت دادگستری انگلیس به پارلمان این کشور ارائه کرده، مطالعات امکان سنجی ساخت ˈابر زندانˈ آغاز شده ولی هنوز محل دقیق آن تعیین نشده است.

بر اساس این گزارش این ابر زندان که 25 درصد بزرگتر از بزرگترین زندان موجود در انگلیس خواهد بود، ظرفیت نگهداری بیش از دو هزار زندانی را خواهد داشت و احتمالا در لندن، شمال غرب انگلیس و یا شمال ولز ساخته خواهد شد.

وزارت دادگستری انگلیس همچنین از ساخت چهار زندان کوچک در جنوب ولز، کمبریچ شایر، هرتفوردشایر و لندن خبر داده است که مجموعا ظرفیت پذیرش هزار و 260 مجرم را خواهند داشت.

این وزارتخانه همزمان اعلام کرده است که شش زندان قدیمی انگلیس که پرهزینه و غیراقتصادی شده اند، تعطیل می شوند تا سالانه حدود 63 میلیون پوند در هزینه های نگهداری مجرمین صرفه جویی شود.

دولت انگلیس پیشتر و در هفته جاری طرح دیگری را برای صرفه جویی در هزینه های زندان اعلام کرده بود که بر اساس آن نگهداری و بازپروری زندانی های کم خطر به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

در حال حاضر حدود 90 هزار نفر در زندان های سراسر انگلیس نگهداری می شوند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...