نسخه چاپی

اسدالله عسگر اولادي در گفت و گو با نما:

تحریم ها اثری بر ما ندارد

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: تحریم های غربی ها بر كشور اثر چندانی نخواهد گذاشت.

اسد الله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت و گو با سایت خبری نما نیوز اظهار داشت : ما در اجرای یارانه ها در سال اول با جسارت کامل عمل کردیم اما تورم ما که 9 درصد و نیم بوده به 16 و حتی بانک مرکزی اعلام کرد که 19 و نیم درصد رسیده است.
وی با توجه به اوضاع نابسامان ارز تاکید کرد : در حال حاضر فقر مدیریتی داریم و قحط الرجال است . قحطی مدیریتی باعث شده هدفمند کردن یارانه ها را در بخش دوم اجرا نکنیم و با توجه به این مسائل ارزی که به وجود آمده می بینم که تورم ما به 40 درصد خواهد رسید.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: تورم زمانی که به 40 درصد برسد کمیابی کالا خواهیم داشت مگر آنکه دولت ارز را ارائه کند، مدیریت ارزی کشور مورد انتقاد من است و قحطی کشور قحطی مدیریتی است.
وی ادامه داد :باید مدیریت هایمان قوی تر باشد. زمانی ارز با قیمت تک نرخی 1226 تومان موثر می شود که مواد اولیه کارخانه ها برای تولید، دارو و خدمات داده شود. ما قحطی مدیر داریم و سوال ما این است که چه کسی این مشکلات را باید حل کند.
عسگر اولادی تاکید کرد: وضع کلی ما در اقتصاد وضع بدی نیست و تحریم ها اثر خود را نمی تواند بکند و تحریم نفتی نیز اثری نخواهد داشت زیرا میزان زیادی نفت به اروپا نمی دهیم و مشتری های دیگری داریم. خود زنی ها و خود تحریمی ها بیشتر آسیب به کشور می زند تا تحریم های خارجی.
شايان ذكر است در روزهاي گذشته نقل قولهايي از وي در خصوص نزديك بودن قحطي در رسانه هاي منتشر شده بود كه اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: من هیچگاه نگفته‌‌ام که قحطی می‌آید بلکه گفتم با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تورم در کشور ایجاد می‌شود که این تورم باید با سیاست‌های درست مهار شود.
وی افزوده بود: هیچگاه نگفته‌ام که قحطی می‌آید اما اگر از صحبت من سوءبرداشت شده اشتباه کرده‌ام حرف خودم را پس می‌گیرم و از مردم عذرخواهی می‌کنم.

۱۳۹۰/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...