نسخه چاپی

نمایندگان‌انگلیس چقدرحقوق می‌گیرند؟

حقوق پایه نمایندگان منتخب پارلمان انگلیس (مجلس عوام) در حال حاضر سالانه 65 هزار و 738 پوند می باشد و این علاوه بر حق ماموریت و كمك هزینه های متفرقه ای است كه بابت مسكن، حمل و نقل، ارتباطات، دفتر و ... دریافت می كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، اکثر نمایندگان پارلمان انگلیس در یک نظرسنجی رسمی که اخیرا انجام شده خواستار افزایش 32 درصدی حقوق خود شده اند تا بتوانند سالانه حداقل 86 هزار و 250 پوند دریافت کنند.

در پی رسوایی بزرگی که حدود سه سال پیش در مورد سوءاستفاده های گسترده نمایندگان انگلیسی از کمک هزینه های پارلمانی به وجود آمد، حق افزایش حقوق و مزایای نمایندگان از سال 2011 به یک نهاد مستقل موسوم به ˈنهاد استانداردهای پارلمانیˈ واگذار شد.

این نهاد مستقل پاییز امسال طی یک نظرخواهی از نمایندگان خواست تا بطور ناشناس پیشنهادهای خود را در مورد میزان افزایش حقوق نمایندگی اعلام کنند. حقوق نمایندگان از سال 2011 تا 2013 افزایش نیافته است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که 69 درصد نمایندگان خواستار افزایش 32 درصدی حقوق خود شده اند که این به معنای دریافت سالانه حداقل 86 هزار و 250 پوند خواهد بود.

پارلمان انگلیس 650 نماینده دارد که حدود 310 نفر از آنان از حزب محافظه کار تحت رهبری دیوید کامرون هستند.

نظرسنجی مذکور نشان می دهد که اعضای حزب محافظه کار بیشتر از دیگران خواستار افزایش حقوق شان هستند به نحوی که متوسط رقم پیشنهادی آنان حدود 97 هزار پوند در سال است. نمایندگان حزب لیبرال دموکرات رقم 78 هزار و 361 پوند و نمایندگان حزب کارگر رقم 77 هزار و 322 پوند را به عنوان حقوق سالانه نمایندگی پیشنهاد کرده اند.

نهاد مستقل استانداردهای پارلمانی اعلام کرده است که پس از انجام مشورت های لازم، در اواخر سال جاری میلادی در مورد میزان افزایش حقوق نمایندگان تصمیم گیری خواهد کرد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...