نسخه چاپی

بازگشت آلودگی‌ها از هفته آینده

مدیر كل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینكه روزهای شنبه تا دوشنبه در نیمه شمالی كشور جوی پایدار حاكم می‌شود، گفت: طی روزهای یكشنبه و دوشنبه آلاینده‌‌های جوی در كلانشهرهای كشور افزایش پیدا می‌كند.

به گزارش نما، عبدالرضا امیدوار‌شهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بر اساس نقشه‌‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور به صورت بارش‌های پراکنده، کاهش دما، وزش‌ بادهای شدید و در پاره‌ای از نقاط همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی گفت: همچنین بارش‌های باران در شرق سواحل دریای خزر از نیز از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز نیز وزش‌ بادهای نسبتاً شدید در دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود و در برخی نقاط جنوب غرب وزش باد با گردوخاک همراه است.

به گفته وی سامانه بارشی فعلی اواخر وقت امروز از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد و با خروج این سامانه از روز شنبه در نیمه شرقی کشور کشور روند کاهش دما ادامه خواهد داشت.

امیدوار شهری ادامه داد: از اواخر روز دوشنبه هفته پیش‌رو در سواحل دریای خزر و بخش‌های از شمال غرب کشور افزایش ابر و بارش برف و باران با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بررسی‌های نقش‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد طی روزهای شنبه تا دوشنبه در نیمه شمالی کشور جوی پایدار در لایه‌های پایین حاکم می‌شود.

وی افزود: براین اساس طی روزهای یکشنبه و دوشنبه آلاینده‌‌های جوی در کلانشهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک، تبریز و مشهد افزایش پیدا می‌کند.

امیدوارشهری اضافه کرد: از این‌رو در این مدت آلودگی هوا سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران نیز در روزهای شنبه و یکشنبه صاف و در اواخر وقت غبارآلود خواهد شد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...