نسخه چاپی

ندای «یا رسول الله» در قلب اروپا پیچید

آیین قرائت زیارت حضرت رسـول اكرم صلی الله علیه و آله صبح روز جمعه با حضور گسترده مومنان در مركز اسلامی امام علی (ع) وین برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در حالی که روز جمعه در وین یک روز کاری است ولی علاوه بر ایرانیان جمع زیادی با ملیت های اتریشی، ترک، عراقی، لبنانی، پاکستانی و افغانی از ساعات اولیه صبح، خود را به مرکز اسلامی امام علی (ع) وین رسانده بودند تا در این مراسم معنوی شرکت کنند.

شب گذشته نیز آیین سوگواری به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا (ع) با حضور شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) از ملیت های مختلف در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین برگزار شد.

مراسم‌ سوگواری و مرثیه سرایی دهه آخر ‌ماه‌ صفر که از شب اربعین حسینی در مرکز اسلامی امام علی(ع) وین آغاز شده امشب به پایان می رسد.

مرکز اسلامی امام علی (ع) در وین پایتخت اتریش هر ساله در ماههای محرم و صفر شاهد بیشترین حضور شیفتگان اهل بیت است.

این مرکز که امامت و ریاست آن را حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمود منتظریˈ برعهده دارد، کانون اصلی همگرایی شیعیان در اتریش است.

مجمع اهل بیت (ع) اتریش، مرکز شیعیان ترک، مرکز شیعیان پاکستان، مرکز شیعیان عراق، مرکز اسلامی الزهرا (س) و مرکز شیعیان سالزبورگ از جمله مراکز اقماری مرکز اسلامی امام علی (ع) وین است.

در حال حاضر حدود 50 تا 70 هزار نفر شیعه در اتریش زندگی می کنند.

طبق آخرین آمار منتشر شده در اتریش، جمعیت مسلمانان این کشور طی 40 سال گذشته 23 برابر شده است.

در حالی که در سال 1971 تعداد 22 هزار و 267 نفر مسلمان در اتریش زندگی می کردند، امروزه این رقم از 500 هزار نفر گذشته است.

طبق این آمار، در سال 1981 میلادی 76 هزارو 939 نفر ، در سال 1991 تعداد 157 هزارو 776 نفر و در سال 2001 تعداد 338 هزارو 988 نفر مسلمان در اتریش زندگی می کردند که این رقم در پایان سال 2011 از 500 هزار نفر گذشته است.

در اتریش 250 مسجد، نمازخانه و انجمن اسلامی وجود دارد.

49 درصد از مسلمانان مقیم اتریش دارای تابیعت اتریشی هستند.

گفتنی است صد سال است که اسلام در اتریش به عنوان دین رسمی به رسمیت شناخته شده و امروزه از نظر تعداد پیروان ، دومین دین در این کشور است.

۱۳۹۱/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...