نسخه چاپی

خاتمی برای نلسون ماندلا نامه نوشت

در پی بستری شدن نلسون ماندلا از مبارزان برجسته،رییس بنیاد باران با ارسال نامه ای ضمن اظهار نگرانی از بستری شدن وی ابراز امیدواری كرد كه ماندلا به زودی سلامتی كامل خود را باز یابد.

به گزارش نما به نقل از مهر، متن کامل این پیام در ادامه آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم»

جناب آقای رئیس نلسون ماندلا

سلام مرا بپذیرید

خبر بیماری و بستری شدن جناب عالی موجب نگرانی و تأسف شد. سلامتی و بهبود وجود عزیزتان آرزوی قلبی من است. امیدوارم برکات وجودیتان مستدام باشد.

شخصیت ممتاز و فراموش ناشدنی شما که زندگی پربهای خود را صرف مبارزه با نژاد پرستی، انحصار طلبی و خودکامگی کرده اید احترام هر انسان آزاده و دردآشنا و صلح طلب را بر می انگیزد.

مبارزه 30 ساله جناب عالی با پدیده شوم نژاد پرستی و تحمل درد و رنج و زندان و تبعید همگی حکایت گر ویژگی های والای انسانی شما است.

آنچه فضیلت شما را افزون تر می کند این که ترجیح داده اید در کنار مردم باشید و در معادلات پیچیده و فریبنده قدرت ظاهری غرق نشوید. این شیوه که حاکی از صداقت و آینده نگری شما برای کشورتان و نیز قاره آفریقا است، تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ سیاسی جامعه بشری گذاشته است.

تلاش ارجمند جناب عالی برای ایجاد وحدت ملی و گذشت و فداکاری تان برای جلوگیری از نفرت و خشونت و کین توزی در آفریقای جنوبی نه تنها در تاریخ کشورتان که برای بشریت آزرده از افراط و خشونت و تبعیض و خواستار آزادی و سربلندی درس های بزرگی را در بر داشته است.

آرزو می کنم که سلامتی کامل را به دست آورید تا شاهد استمرار تلاشهای بشردوستانه بیشتر شما در جهت گسترش صلح و آزادی باشیم.

با احترام
«سید محمد خاتمی»

ماندلا که 94 ساله دارد در واپسین روزهای سال 2012 تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفته و اکنون در منزل دوران نقاهت را سپری می کند و با عارضه عفونت ریه دست به گریبان است.

۱۳۹۱/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...