نسخه چاپی

بحران كمبود آب خوردن در عربستان

سرازیر شدن درآمدهای میلیاردی نفت به جیب خاندان آل سعود و كشورهای خارجی ، سهم اندكی برای مردم فقر زده عربستان باقی گذاشته و برروی دریایی از نفت آنها حتی از آب خوردن سالم و بهداشتی نیز محروم هستند.

به گزارش نما به نقل از العالم، در كنار پديده هاي مختلف ناشي از فقر در عربستان از جمله افزايش بيكاري و خودكشي ، ساكنان برخي مناطق شهر جده که پایتخت اقتصادی و گردشگری این کشور به شمار می آید ، با بحران و مشكلات ناشي از كمبود آب مصرفي مواجه هستند به گونه اي كه گرايش به سمت حفر چاه براي تامين آب روز به روز در حال افزايش است.

كمبود آب در برخي محله هاي شهر میلیونی جده برکرانه دریای سرخ باعث شده است كه شيوه هاي زندگي و روش هاي قديمي جاي تازه ای در بين ساكنان پيدا كند و شهروندان براي جبران قطع مكرر آب و رهایی از هزینه های کمرشکن حمل آن با تانکر چاههاي ابتدايي در داخل خانه هاي خود حفر می کنند.

ساكنان می گویند : حفر اين چاهها به ايجاد فضايي از اطمينان و آسايش براي ساكنان محله هاي جنوبي و مركزي جده كه بيشترين زيان را ديده اند، كمك كرده است زيرا براساس جدول توزيع آب يك كارخانه آب شيرين كن، آب فقط در برخي ساعات به مردم مي رسد و بيش از سه ميليون نفر جمعيت شهر جده از اين كارخانه استفاده مي كنند.

اين درحالي است كه کارشناسان عربستانی درباره بروز مشکلات بهداشتی و همچنین خطر حفر چاه برای ساختمان های این شهر نیز هشدار داده اند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...